2016. május 23., hétfő

Keksz - gyorsan 3 hozzávalóból


Nemrégiben az interneten találkoztam ezzel a kekszrecepttel. Azzal keltette fel főként a figyelmemet, hogy gyorsan és nagyon egyszerűen, 3 hozzából elkészíthető. 

Hozzávalók, amiket használtam:

3/4 bögre vaj
2 bögre liszt
1/2 bögre kristálycukor
és 2.5 dl-es bögrét használtam

A szobahőrmérsékletű vajat elkevertem a cukorral, majd összedolgoztam a liszttel is. Miután jól összeállt a tészta - hengerformájúra formáztam - folpackba csomagoltam és egy órára hűtőbe tettem. Vékony szeletekre karikáztam, sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem és 160 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem őket. Sütés után óvatosan kell velük bánni, mert elég könnyen törnek, de amint kihűltek szépen megszilárdultak és igazán omlós finom keksz lett belőlük. 
A jövőben biztos fogok még ilyet sütni. Fém dobozban több napig eltartható, de nálunk már másnapra lábakélt :) 

Nincsenek megjegyzések: