2014. október 3., péntek

Lime-s fehércsokis szülinapi torta a leányzó 12. születésnapjára



Különösen büszke vagyok erre a tortára, mert a csajszi barátnős szülinapi buliján a lányok mind megették a nekik adott tortaszeleteket. Komolyan mondom senkinek nem maradt a tányérján semmi:) Néztem is nagyot, mikor mentem összeszedni a tányérokat. Még soha nem jártam így, hogy a vendég szülőknek alig tudtam egy-egy vékonyka szeletet adni a tortából, mert a lányok repetáztak belőle és szinte az utolsó morzsáig megették. 

Tulajdonképpen a tészta egy sima 6 tojásos piskóta volt, amiben nincs semmi különleges nem volt, sőt még a marcipán borítása sem volt extra. A lényeg krém volt!

Amihez a következő alapanyagokat használtam:

30 dkg fehércsoki
1 lime reszelt héja
1 lime leve
15 dkg vaj

A krémet is nagyon egyszerű volt elkészíteni, hiszen csak vízgőz felett felolvasztottam a vajat és a csokikat, majd belereszeltem a lime héját és belefacsartam a levét. Folyamatosan kevertem, amíg szépen összelényegült az egész krém, majd kihűlés után rákentem a kettévágott piskótákra, majd pedig beborítottam a marcipánnal.

1 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nagyon szép lett a torta, és biztos finom volt! Ez a krém "megragadott" az egyszerűségéval, egyszer kipróbálom.