2014. január 14., kedd

Karamellás ostya

Az utóbbi időben erős időhiányban szenvedek, ami szegény blogomon is érezhető. Pedig van egy csomó finomság, amit az elmúlt hetek alkottam, de elég nehezen jutok hozzá, hogy feltegyem az új recepteket. Igyekszem pótolni a lemaradásaim, de... Most első körben hozok egy iszonyat finom édességet, amit különösen a karamellás dolgok iránt rajongóknak ajánlanék erősen a figyelmébe. Ezt a remek receptet annak köszönhetem, hogy a lányom egyik osztálytársának az anyukája a múltkoriban kölcsönkérte tőlem az ostyasütőmet, miáltal persze nekem is muszáj volt kipróbálnom, azt a receptet, amit ő készített:D

Hozzávalók, amiket használtam:

Az ostyatésztához:

50 dkg liszt
25 dkg olvasztott vaj
5 dkg friss élesztő
0,6 dl tej
1 tojás
15 dkg porcukor
csipet só

A karamellás krémhez:

2 dl tejszín
1 dl tej (2,8%-os)
5 dkg vaj
1 csipet fahéj
25 dkg kristálycukor

Az tejet langyosra melegítettem és elmorzsoltam benne az élesztőt, hagytam egy kicsit pihenni, majd összedolgoztam az ostyatészta összes hozzávalójával és félretettem pihenni egy konyharuha alatt. Amikor a tészta legalább egy órát pihent és szépen megkelt 32 részre osztottam, ezekből pedig apró gombócokat formáltam. Egy pár darabot kisütöttem ebből a méretből, de mivel én túl nagynak találtam az így kisült kb. 10 cm átmérőjű ostyaszeleket, így inkább kisebb gombócokat formáztam és kisebb ostyakorongokat sütöttem. Az eredeti recept szerint ki kell a még meleg (csak melegen lehet vágni, mert ha kihűlt utána már törik)  tésztából korongokat vágni, de miután kisebb korongokat sütöttem már nem kellett vele így bajlódni.
Miközben sültek az ostyák, elkészítettem a karamellkrémet. A hozzávalókat egy kisebb méretű lábasba tettem és elkezdem összefőzni. Folyamatosan kevergetve gyöngyözve forrt, amit addig főztem, amíg jól besűrűsödött, ez közel fél órámba telt.
Miután a karamellkrém kihűlt, persze nekünk nem igazán volt türelmünk megvárni, hogy kihűljön, így kicsit fojt a krém. A két ostya közé kentem a karamellás krémet, összeragasztottam vele a két ostyát és már lehetett is falatozni. Picikét tömény az egész, így egyszerre nem igazán lehet belőle sokat enni, de jól zárható fém dobozban napokig finom maradt.

4 megjegyzés:

Tina Novak írta...

Kedves webmester,

Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 110 000 összegyüjtött receptek közül. Naponta növekedik a látogatók száma, ami jelenleg a több mint 30 000 klikket jelent. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,
Tünde
info@osszesrecept.hu

Hajdú Zsuzsanna írta...

Szia!
Vajon a kis sziv alakú gofrisutoben is ki lehet sutni az ostyát? Mit gondolsz?

DebiGabi írta...

Kedves Zsuzsa,
Meg kell próbálni, bár szerintem a gofrisütőnek elég mély a sütőrésze, így vastagok lesznek a lapok és nem biztos, hogy ki tudod belőle szedni. Esetleg sütőben sütve kellene megpróbálni.

Hajdú Zsuzsanna írta...

köszi, lehet egy fél adaggal majd kísérletezem :)