2013. szeptember 20., péntek

Pou torta

Az utóbbi időben nem igazán volt kedvem feltenni a blogra semmit. Igazság szerint nem is nagyon alkottam semmi újdonságot mostanában. Ezt a nagyon aranyos Pou tortát még augusztusban készítettem a leányzó 11. születésnapjára.  A belseje egy kisebb (4 tojásos) és egy nagyobb (6 tojásos) piskótával formáztam, faragtam, tapasztottam, valamint nagyon finom fehércsokis-citromos krémmel töltöttem meg.

Piskóta a nagyobb

6 tojás
6 ek rétesliszt
6 ek cukor
csipet só

A tojásokat szétválasztottam, a sárgákhoz jött a só, a cukor, a liszt, amit jól elkevertem.  A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd összedolgoztam az egészet. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt meg is sült. 

A torta belsejében a fehércsokis-citromkrém hozzávalói:

30 dkg fehércsoki
25 dkg vaj
2 citrom leve valamint a reszelt héja
1 ek vanília aroma

A csokit beletördeltem egy tálba, hozzáadtam a vajat, valamint a citromok levét és a reszelt héjat. Vízgőz felett folyamatos kevergetés mellett megolvasztottam.
A kisütött piskótákat felvágtam és emeletesre pakoltam, közben megkentem a citromos krémmel, majd igyekezve a Pou formát kialakítani, mielőtt a marcipánnal bevonom. Ennek eredményeképp rendesen faragtam a piskótát, de ezeket a lefaragott darabot utána beépítettem a citromos krémmel a tortába:D Az egész piskóta halmot megkentem a citromos krém végével, majd a kinyújtott marcipán kisebb-nagyobb sikerrel ráhelyeztem és végül kialakítottam az végleges formáját.
Szóval belül a torta végül is így nézett ki:
Legnagyobb örömömre a leányzó barátosnői igen jóízűen falatozták be, nagyon hamar el is fogyott:D Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy közel 40 dkg marcipán volt a tortán, ami szintén nagyon kedveltek a lányok.

2 megjegyzés:

Illéskrisz Konyhája írta...

Hát ez nagyon cuki lett! :o)))

Névtelen írta...

Hello! Csak tűzve az aranyos viny puh torta!