2013. augusztus 8., csütörtök

Sajtos rúd

Múlt héten volt egy nap, amikor kicsit enyhült ez az iszonyatos hőség így rá tudtam venni magam, hogy süssek valamit. Ezekre nagyon finom sajtos rudakra eset a választásom, ami újfent egy remek választás volt:D Bár az is igaz, hogy nem teljesen ezt a receptet kerestem, mert ez nem az morzsálódós fajta sajtos rudak, amihez még nem találtam megfelelő receptet, hanem finom puha, abszolute nem száraz tésztájú.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt
20 dkg reszelt trappista sajt
25 dkg vaj
2 dl tejföl
1 ek só
1 tojás a kenéshez
valamint reszelt sajt még a tetejére

Kimértem a lisztet, ráreszeltem a sajtot és hozzáadtam az összes többi hozzávalót. Alaposan összegyúrtam, majd egy fél órára hűtőbe tettem. Ezután kinyújtottam kb. fél centi vastagságúra. Nem is nagyon kellett liszteznem a nyújtófelületet, mert a tészta viszonylag nem ragadós féle. Derelyevágóval felcsíkoztam kb. 1cm x 8-9 cm-es darabokra. A tojást felvertem egy kicsit, majd megkentem a csíkokat. Megszórtam reszelt sajttal és ment is a 180 fokos sütőbe 20 perc sütésre. Elég sok lett ebből a mennyiségből, de megszikkadni nem igazán volt ideje, mert gyorsan elfogyott... 

1 megjegyzés:

Altair írta...

Hú, ezt le is mentem későbbi jó időkre. :)