2013. július 11., csütörtök

Meggyes pohárkrém





Idén abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy egy kedves ismerősömnél csak le kellett szedni a meggyet, és utána otthon eltettem mindenféle finomságot belőle. Ildi ezúton és még egyszer nagyon szépen köszönjük!!!!
Sikerült is közel 20 kg meggyet leszednünk, amiből készült többek között rumos meggy, meggylekvár, meggyleves, meggyes pite, a mélyhűtő is eltettem télre egy jó kis levesnek. 
Tudom, hogy lassan vége a meggy szezonnak, de még egy utolsó adag maradt, amiből ezt a meggyes pohárkrémet készítettem el magunknak ma estére desszertként. 


Hozzávalók, amiket használtam:

3 dl tejszín
30 dkg házi krémsajt
2 ek vanília aroma
4 ek porcukor

A meggyszózhoz:

25 dkg meggy
2-3 ek cukor
1 dl víz
1 dl rumosmeggy-lé (elhagyható)
2 db csillagánizs
2 ek citromlé

1 dl vízben feloldott 2 ek étkezési keményítő


A tejszínhabot felvertem habbá, majd hozzáadtam a cukrot és a vaníliaaromát, majd a krémsajt jött. Simára kevertem egy habverővel, miáltal egy sűrű krémet kaptam.
A meggyet kimagoztam és a vízzel, a cukorral, a citromlével, rumosmeggy-lével és a csillagánizsokkal feltettem a tűzre. Sűrűn kevergetve felforraltam.  Az 1 dl vízben elkevertem az étkezési keményítőt, amivel besűrítettem a meggyet, forrásig főztem. Utána félretettem hűlni. A poharakban a krémet szétosztottam és döntve félretettem egy picit dermedni. Miután a meggyszósz kihűlt rákanalaztam azt is. 1 órára hűtőbe tettem, hogy szépen összeérjenek benne az ízek még jobban. Ebből a mennyiségből nekem 5 nagyobb vörösboros pohárnyi lett.

1 megjegyzés:

Altair írta...

De jól néz ki!