2013. július 8., hétfő

Hagymaleves II.

Évek óta főzök már hagymaleveset, de eddig a régi jól bevált receptemet használtam. Most viszont kipróbáltam, amit nemrégiben láttam az egyik főzős tévécsatornán. Ez szerencsére megint egy jó döntés volt részemről, mert nagyon finom így is a hagymaleves.

Hozzávalók, amiket használtam:

8 nagyobb hagyma
5 dkg vaj
2 ek étolaj
1 leveskocka
csipet só
csipet cukor
csipet bors
két csipetnyi oregánó
1 ek liszt
kb. 2,5 l víz

A hagymát megpucoltam, és rengeteg könny és zokogás közepette felvágtam csíkokra. A vajat megolvasztottam és hozzáadtam az étolajat. Ebbe jött bele a hagyma, amit elkezdtem sütni, dinsztelni folyamatos kevergetés mellett. Miután egy kicsit már megüvegesedett, megszórtam a borssal, sóztam és rátettem a cukrot is. Ezután tovább kevergetve még sütöttem, amíg már kezdett pirulni jobban a hagyma. Ekkor adtam hozzá a lisztet, majd felöntöttem a vízzel. Belekerült a leveskocka is és az oregáno is. Lassú tűzön közel 1 órán keresztül főztem időnként megkeverve. Tálaláskor sajtos pirítósokat tettem mindenki tányérjába.

Nincsenek megjegyzések: