2013. május 12., vasárnap

Kubu ital házilag


Az egész úgy indult, hogy édes leányzóm a bevásárlásnál célozgatni kezdett, hogy szeretne Kubu-s italt kapni, amit a suliba vihetne. Bevallom őszintén mikor megláttam mennyibe kerül, picikét kiakadtam, mert erősen magasnak tartottam az árát. Utána persze elkezdett járni az agyam, hogy mi lenne, ha otthon házilag készíteném el. Egy-két kattintás az interneten és máris találkoztam rengeteg féle/fajta recepttel, amiket alapul véve megalkottam a saját verziómat. 

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

1 kg sárgarépa
1 kg alma
4 db narancs
2 citrom
egy csipet só
kb. 40 dkg cukor
3-4 liternyi víz

A sárgarépát megszabadítottam a héjától, jól megmostam és felkarikáztam, majd kb. 3 liter vízbe tettem és elkezdtem főzni a cukorral, némi citromlével és a csipet sóval. Mikor már félig puhának ítéltem a sárgarépákat hozzáadtam a megpucolt, feldarabolt almát, amivel teljesen puhára főztem. A narancsokat szintén megpucoltam és kifacsartam a levét. A megfőtt sárgarépát és almát botmixerrel összeturmixoltam, majd belekevertem a narancslevet is. Mivel egy kicsit mi édesnek találtuk én még tettem bele citromlevet, de ez már megint csak ízlés, és főként gyermekízlés dolga, hogy ki milyen édesen, vagy kevésbé édesen szereti. Én még némi vízzel itt felhígítottam, mert egy kicsit sűrű volt, miáltal összességében majdnem 5 liternyi házi Kubu levet sikerült készítenem. Én nem tettem bele semmilyen tartosítószert, mert úgy gondolom egy-két nap alatt el fogjuk fogyasztani, addig pedig semmi baja nem lesz a hűtőben. 
Durva számításaim szerint ez került mindössze kb. 800 forintba, amiből ugyebár lett közel 5 liternyi házilag elkészített Kubu italom, míg a bolti egy üveg került 380 Ft-ba. No comment.

5 megjegyzés:

sedith írta...

No comment, bizony! Itt is irtózatos ára van. Én is mindig szoktam házi ivóleveket készíteni, télre is tettem el. Tartósítószer nélkül is megáll, de persze, az első adagok nálunk is a hűtőből fogynak. :)
Nagyon szép színe van. Isteni lehetett. :)

Zsuzsi írta...

Szia!
Azt szeretném kérdezni, hogy a vizet leöntötted a répáról vagy azzal együtt turmixoltad? Én is szeretnék ilyet csinálni, mert nagyon szeretem!

DebiGabi írta...

Edith,
Bizony, bizony:D

Kedves Zsuzsi,

Nem öntöttem le a levét, hanem a lábasban a saját levével turmixoltam össze, kár lett volna a levéért:D
Csak ajánlani tudom, mert tényleg nagyon finom!

Viki írta...

Gabi!!!!! Tudtam, tudtam, hogy már Nálad olvastam a kubut tartósítószermentesen. Örülök, hogy újra megtaláltalak. Gyereksereg vendégeink lesznek a héten, így aztán ma kubukészítésbe fogok. Köszönöm az ötletet.

hard_cyclone írta...

Szia.Kipróbàltam a recepted.Nagyon fini lett a kubu. Facebookon megosztottam a recept linkjét,mert több ismerősöm is kérte. Más is had örüljön, gratulálok hozzá. Szerintem fog még készülni. :)