2013. április 8., hétfő

Burgonya krokett

Szombaton vendégségben voltunk egy kedves barátunknál, aki őzpörköltet főzött. (zárójelben szeretném csak megjegyezni, hogy isteni, mennyei, fantasztikusan finom volt!!!!) Köretnek krokettet szerettek volna készíteni, amire engem kértek meg, hogy csináljam meg:))) Erről viszont eszembe is jutott, hogy már régóta fel szerettem volna tenni szegény elhanyagolt blogomra a receptet, hogy a jövőben én is könnyebben megtaláljam.

Hozzávalók, amiket használtam:

60 dkg héjába főtt burgonya
2 egész tojás
1 ek étolaj, de ez lehet olvasztott vaj is
két csipet só
liszt kb. 30 dkg, de ez nem pontos mennyiség
valamit prézli, amiben megforgatjuk a kroketteket

A héjába megfőtt burgonyát miután kihűlt megszabadítottam a héjától és összetörtem. Ezután hagytam teljesen kihűlni. Hozzáadtam a tojásokat és a sót, az étolajat valamint adagoltam hozzá folyamatosan a lisztet, ami tényleg csak körülbelüli mennyiség, mert nem mértem le pontosan. Addig adom hozzá a lisztet, amíg a tészta még enyhén ragad, de már lehet úgymond formázni is. Miután ezt az állapotot elértem a tésztából 3-4 cm-es nudlikat görgetek, amiket megforgatok a prézlibe, majd forró olajban aranybarnára sütök. Egy-két darab szétnyílt sütés közben, de szerencsére az ízükön ez mint sem rontott:D

Nincsenek megjegyzések: