2013. február 25., hétfő

Narancsos torta

Anyunak nemrégiben volt a születésnapja és a családi összejövetelre készítettem ezt a narancsos tortát. Szeretem a narancsot, mert iszonyú intenzív íze tud lenni egy krémnek, tésztának a narancs héjától. Szerencsére nagy sikere is volt a tortának, kedves sógorom simán befalatozott belőle 3 szelettel jóízűen, amihez így utólag is kedves egészségére.)))), Az igazsághoz természetesen az is hozzátartozik, hogy abszolút nem nehéz, inkább könnyű sütemény kategóriába tartozik és tudom ajánlani azoknak, akik szeretik a narancsot:D

Hozzávalók, amiket használtam:

A piskóta alaphoz:
A tésztához:
10 dkg vaj
4 ek cukor
5 ek liszt
1 kk sütőpor
csipet só
4 tojás
1 narancs reszelt héja
tepsiméret, amiben én sütöttem: 26 cm-s csatos tortaforma


A vajat elkevertem a cukorral és csipet sóval, a reszelt narancs héjjal, majd egyesével beledolgoztam a tojássárgákat és ezután jött a liszt, amibe már belekevertem a sütőport. Közben a tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd hozzákevertem a masszához. A csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral majd beleöntöttem a masszát és 180 fokos sütőben 20-24 perc alatt megsütöttem.

A narancsos krémhez:
 
2 dl tejszín
4 egész narancs leve
2 narancs héja is
3-4 ek cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 ek zselatin
 
valamint a tetejére
1 csomag tortazselé
1 egész narancs

A krémsajtot egy tábla tettem. Belereszeltem a naracshéjat, hozzáadtam a cukrot, vaníliás cukrot és a kifacsart narancsok levét, valamint a tejszínt is. Jó alaposan kézi habverővel eldolgoztam az egész krémet. A zselatint egy kis üvegtálba szórtam tettem hozzá egy kevés vizet és pár másodpercre a mikroba tettem, amíg éppen nem kezdett felforrni az egész, csak éppen hogy feloldódjon a vízben. Utána rögtön belekevertem a masszába. Ezután a kihűlt piskótatésztát ketté vágtam. Az egyiket benne hagytam a tortaformába, és így rá tudtam kenni a narancsos masszát. A tetejére ráhelyeztem a piskótatészta másik felét. Fél órára hűtőbe tettem, hogy a krém meg tudjon dermedni, majd jött az utolsó fázis a tortazselé a tetejére. 
A tortazselé az egyik nehéz konyhai tevékenységem egyike, pontosabban gyengeségem, mert volt, hogy a gyümölcstorta készítés úgy fejeződött be, hogy nem került rá a zselé, mert totálisan elbénáztam.. De ez most egy ritka pillanat volt, most végre sikerült nem elrontanom:)))))
Tehát, a tortazselét elkészítettem a használati útmutató szerint!!! Míg dermedt a zselé egy narancsot vékony szeletekre vágtam és elhelyeztem a tortán, amire ráöntöttem a kész tortazselét. És voilá!!!!



Nincsenek megjegyzések: