2013. február 15., péntek

Fokhagymás-szalonnás karaj

Az utóbbi időben kicsit hanyagolom szegény blogomat. Sajnos mostanában nem igazán vagyok kreatív kedvemben, nem igazán van ötletem és kedvem új dolgokat készíteni, főzni, sütni. Nagyon sok már a blogon fent található ételt azért még mindig lelkesen megfőzök, de igazán jó, érdeklődésemet felkeltő új recept mostanában elég kevés kerül a kezembe ügyébe. Pár napja a mélyhűtőbe találtam négy szelet csontos karajt, amiből hirtelen felindulásból alkottam meg ezt a végeredményben nagyon finom vacsorát.

Hozzávalók, amiket használtam:

4 szelet csontos karaj
4 szelet zsírszalonna (mangalica)
szeletenként 3-4 gerezd fokhagyma
bors

A húsokat első lépésben egy kicsit megklopfoltam, majd sóztam borsoztam. Ezután egy tepsibe helyeztem a szeleteket. Minden szelet húsra ráaprítottam a fokhagymát, majd rátettem egy-egy szelet szalonnát, öntöttem alá egy kevés vizet és 180 fokos sütőben alufólia alatt 40 percig pároltam/sütöttem. A fólia eltávolítása utána további közel fél órán keresztül sütöttem, de már 200 fokon, amíg a húsoknak szép színe nem lett. Köretnek hagymás tört krumplit és házi csalamádét tálaltam hozzá.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

http://receptbazis.hu/receptek.tvn?cid=Jk&recept=Citromos%20gr%EDzhab%20karamellel%20recept

Jutka írta...

Jajj de guszta!