2013. január 13., vasárnap

Paradicsomos csicseriborsó húsgombóccal tortillában

Még jó múltkoriban vásároltam a Lidl-ben egy üveges csicseriborsót, amit azóta is folyamatosan kerülgettem a konyhában. Még soha nem ettem semmit, amiben, vagy amihez felhasználtam volna. Időszerű lett volna felhasználni már:D Mostanában esténként nagyon szeretem nézni Jamie Olivernek a 15 perces műsorát, ahol készített egy hasonló ételt, mint, amit én alkottam most. Úgy nagyjából emlékeztem is, hogy miket használt, de egy idő után mentem a saját kis fejem és ízlésem után.

Hozzávalók, amiket használtam:

A húsgombócokhoz:

65 dkg darált sertéslapocka
1 egész tojás
csipet kömény
csipet majoranna
csipet bors
1 kk só
2 ek búzadara
2 gerezd fokhagyma

A csicseriborsós paradicsomszószhoz:

1 üveges csicseriborsó
0,5 literes paradicsompüré
4 szál újhagyma
fél piros kaliforniai paprika
3 gerezd fokhagyma
csipet só
csipet bors

valamint a salátához zöldségek:
fél fejes saláta
3 szál újhagyma
keves uborka
némi paradicsom

és természetesen a tortilla lapok

Szósz:
3 ek tejföl
1 ek ketchup
és ízlés szerint 1-2 kk csípős paprika krém
valamint
2 ek kanálnyi paradicsompürében elkevert erős paprikakrém

A darált húst összegyúrtam a fűszerekkel, a darával és a tojással, majd kis gombócokat formáltam belőle, amit kevés olajon jól megsütöttem. Közben elkészítettem a csicseriborsós szószt is, amihez első lépésként felkarikáztam az újhagymákat, feldaraboltam a kaliforniai paprikát és apróra vágtam a fokhagymát. Egy kevéske olívaolajon megdinszteltem az egészet, majd felöntöttem a paradicsompürével és beleborítottam a csicseriborsót is. Ezután kb. negyedórán keresztül főztem folyamatos kevergetés mellett. A vége felé erősen besűrűsödött, mert a csicseriborsó magában szívta a paradicsomos szaftot, így egy kevéske vízzel még felöntöttem, de ez már ízlés dolga, ki milyen sűrűn szereti a szószt.
Tálalás előtt a tortilla lapokat egy pici időre betettem a mikroba, hogy átmelegedjenek. Ezután némi salátát tettem a közepére, erre jött a csicseriborsós paradicsomszósz, majd a húsgombócok és végezetül a tejfölös szósz, valamint némi erőspaprikás krém. Innentől pedig nincs más dolgunk, mint felcsavarás és jóízű falatozás:D



1 megjegyzés:

Szemi írta...

Nagyon gusztán néz ki!
Egyébként egész pontosan ebben a helyzetben vagyok! :D Kb. fél éve vettem egy dobozzal, és én is azóta tologatom a polcon.. fogalmam sem volt, mit kezdjek vele. Most már van! :)