2013. január 17., csütörtök

Kinder paradiso

Napok óta süthetnékem volt, csak nem igazán tudtam eldönteni, hogy mi legyen. Valami újdonságra vágytam, valami olyasmire, amit már régóta meg szerettem volna sütni. Nézegettem a listámat, gyűjteményemet, ahol a majd egyszer elkészítem dolgaimat tárolom, és hirtelen megakadt a szemem a Kinder paradiso receptjén. Hm. Na akkor hajrá. Némi áttanulmányozás és internetes utánanézés után úgy döntöttem, ez belefér a tegnap délutánomba:D És milyen jó, hogy belefért... Nagyon tudom mindenkinek jó szívvel ajánlani, mert egy remek sütemény és nem is annyira macerás az elkészítése.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

A tésztához:
10 dkg vaj
4 ek cukor
5 ek liszt
1 kk sütőpor
csipet só
4 tojás
fél citrom reszelt héja

tepsiméret, amiben én sütöttem: 22x30 cm

A krémhez:

2,5 dl tej
3 ek cukor
3 ek liszt
1 csomag vaníliás cukor
25 dkg házi krémsajt vagy Mascarpone
2 dl tejszín
1 citrom héja
fél citrom leve
2 ek zselatin

és természetesen porcukor a tetejére

A szobahőmérsékletű vajat elkevertem a cukorral, majd egyesével beledolgoztam a tojássárgákat. Jött a csipet a só és a reszelt citromhéj, majd a lisztet is hozzáadtam. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem és óvatosan összedolgoztam a tésztát. 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem egy sütőpapírral kibélelt tepsiben.
A krémhez első körben a tejben elkevertem a cukrot és a lisztet és kis lángos folyamatos kevergetés mellett besűrítettem. Mikor langyosra hűlt a zselatin elkevertem 2 ek vízzel pár másodpercre a microba tettem és belekevertem a tejbe. Ezután jött a házi krémsajt és a reszelt citromhéj, valamint a citrom leve, és legvégül a felvert tejszínt is belekevertem. Némi kóstolgatás után úgy éreztük a leányzóval, hogy még némi citromlevet elbír, de ez ízlés dolga, ki hogy szereti. 
A tésztát ketté vágtam és az egyik felét a kihűlt tepsi aljára helyeztem. Rákentem a fehér krémet, majd a tetejére helyeztem a tészta másik felét. Pár órára hűtőbe tettem, hogy a krém szépen megszilárduljon. Kicsi lányom szerint egész olyan lett mint a bolti, bár az enyém egy picikét finomabb:)))
A krémhez az alapokat ITT találtam megfelelőnek.


1 megjegyzés:

tücsi írta...

Húúú, de guszta!!!! Istenien néz ki!:))A boltinál biztos finomabb!:):):)