2012. december 7., péntek

Virslis "lábtörlő"

Egy újabb recept, amit már régóta csak tervezgettem, tervezgettem, hogy megsütöm. Aztán totálisan megfeledkeztem róla:D Még jó, hogy az ember dumál az ismerőseivel, barátaival, akik megemlítik, hogy milyen jópofa dolgot csináltak a családjuknak pár napja... 

Hozzávalók, amiket használtam:

60 dkg liszt
3 dkg élesztő
1 dl tej
csipet cukor
1 kk só
kb. 1 dl olaj
kb. 1 dl víz
10 db virsli
1 tojás a kenéshez

Ebből a mennyiségből én két "lábtörlőt" sütöttem.
A tejben elmorzsoltam az élesztőt hozzáadtam a cukrot és meglangyosítottam. Hagytam, hogy az élesztő szépen dolgozva feljöjjön. A lisztet kimértem egy tálba, melyre ráöntöttem a felfutott élesztőt. Jött bele a só és az olaj meg a víz. Jó alaposan összegyúrtam. Akkor jó igazán a tészta, ha már nem ragad a kézre, ezért írtam kb. mennyiségeket a vízből és olajból. Én ezt a tésztát használom pizzához is.
Konyharuha alatt pihentettem egy órát. 
Pihentetés után ketté osztáttam, kinyújtottam tepsi méretűre, majd kb. 2 centiméteres csíkokat vágtam bele hosszában, úgy, hogy a szélén maradt 2-3 cm sima rész. Ezeken a csíkok fűztem át a félbevágott virsliket. Miután szépen befűztem a virsliket megkentem az egészet a felvert tojással és 180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt aranybarnára sütöttem.

2 megjegyzés:

Raindrop írta...

Gyönyörű lett Gabi, ahogy a napraforgód is.
Én ezt egyszer próbáltam, azóta próbálom elfelejteni. :D

ivan írta...

Gabi! Ez nekem nagyon teszik (meglepem vele a gyerekeket),csak nehogy lábtörlőnek nézzék.