2012. december 20., csütörtök

Vaníliás karika házilag

Édes leányzómnak az iskolájában ma van a karácsonyi ünnepség, amire a tanítók kértek valami süteményt, apróságot a szülőktől. A múltkoriban elkövettem azt a apró "hibát", hogy nem házi készítésű valamit küldtem be, amire kaptam - na nem bántó - megjegyzéseket, hogy én bolti valamit küldök be... Nahát! Gondoltam még egyszer nem követem ezt a baklövést. Némi nézelődés után a vaníliás karikára eset a választásom, ami újfent egy remek választás volt részemről, mert ez valami isteni lett:D

Hozzávalók, amiket használtam:

20 dkg liszt
1 kk sütőpor
12 dkg vaj
5 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
1 vanília kikapart magjai
1 tojássárga

valamint a csokis részhez:

10 dkg étcsokoládés tortabevonó
1 ek étolaj

A lisztet kimértem és elkevertem a sütőporral, a szobahőmérsékletű vajat felkockáztam és a cukor, tojással együtt egy tálba helyeztem, jól összegyúrtam az egészet. Ezután folcpakba csomagoltam és már rögtön hengerformát alakítva belőle, hogy így dermedjen meg a hűtőben. Kb. 3-4 cm-es volt a henger átmérője. 1 órát hűtőben pihentettem, majd felkarikáztam kb. fél centis vastagságúakra. A közepét egy kis kör alakú kiszúróformával kinyomtam, a maradék kis karikákat a végén összegyúrtam és abból is készítettem még egy-két darab karikát. 200 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem.
Vízgőz felett felolvasztottam a csokit az olajjal és ebben mártogattam bele a kihűlt karikák alját, amiket lecsöpögtettem és rácson hagytam megdermedni. A pontos mennyiséget nem tudom megadni, hogy mennyi lett ebből, mert én rögtön dupla adagot sütöttem ismerve édes családomat, ami újfent jó döntés volt meg tényleg nagyon finom lett és iszonyú gyorsan fogy...

Itt még este, rögtön frissiben a csokiba mártogatás után:D

1 megjegyzés:

H. Mária írta...

Megkívántam :)
Receptet mentettem. :)