2012. december 11., kedd

Máktorta

Ahhoz képest, hogy nem szeretem a mákot, megint hoztam egy remek mákos receptet, mely nekem is iszonyúan ízlett, ráadásul ezt a receptet kedves barátosnőmtől nyúltam le:)))) Ott voltunk nálunk dumálni, amíg a lányok táncoltak, és mutatott nekem egy receptet, amit nemes egyszerűséggel elkoboztam, azzal a felkiáltással, hogy szombaton úgy is jönnek át hozzánk, és megsütöm én...

Hozzávalók, amiket használtam:

A tésztához

6 db tojás
15 dkg cukor
25 dkg darált mák
10 dkg liszt
fél csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
15 dkg vaj
5 dkg porcukor

A krémhez:

25 dkg házi krémsajt
2 dlg tejföl
4 ek vaníliás cukor
2-3 ek cukor
3 ek vanília aroma

valamint házi áfonyalekvár

A lisztet és a mákot a sütőporral alaposan elkevertem. A vajat habosra kevertem a porcukorral, majd egyesével hozzáadtam a tojássárgákat. A tojásfehérjéket géppel a kristálycukorral szintén habosra kevertem, majd beledolgoztam a vajas masszába. Én itt reszeltem bele a citrom héját is. Végül hozzáadagoltam a mákos-lisztet. Csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral, majd óvatosan beleöntöttem a masszát, amit szépen elsimítottam. 180 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem. 
A házi krémsajtot elkevertem a vaníliás cukorral, a cukorral, tejföllel és a vanília aromával. Nagyon finom krémet kaptam, kedves családtagjaimat, alig tudtam róla lehessenteni, mert folyamatosan kóstolgatni akarták, hogy biztosan finom-e már:))))
Miután a tészta teljesen kihűlt ketté vágtam. Az egyik felét megkentem finom házi áfonyalekvárral és erre kentem rá a vaníliás krém egyik felét. Rátettem a tészta másik felét a maradék krémmel bevontam az egész tortát. 2-3 órára hűtőbe tettem tálalás előtt.

4 megjegyzés:

Raindrop írta...

Na állítsd le magad Gabi!
Egyébként épp most főzök áfonyalekvárt. Hm... :D

DebiGabi írta...

Rain,
Ez az apró örömöm van mostanában csak, hadd ne...

Imádom az áfonyalekvár:D

tücsi írta...

A barátnődtől elcaplisztad, én meg tőled, olyan istenien néz ki és hangzik. Köszi, hogy megosztottad!:))
Jó adventi készülődést!:-))
A házi krémsajt készítése Nobel-díj!!!!!

marisz57 írta...

Nagyon kívánatos!Várólistás lett nálam!