2012. november 23., péntek

Napraforgó

Régóta szemezgettem ezzel a recepttel, nagyon sok blogon láttam már, de valahogy mindig megfeledkeztem róla. Nemrégiben valaki emailen küldött egy csomó remek kelt tészta receptet, ahol ismét ráakadtam a napraforgó nevezetű péksüteménnyel. Most végre el is készítettem. A kinézete nem igazán lett olyan mint amiket eddig láttam, de végül is finom volt, de legközelebb kevesebb tésztát használok, mert nekem egy kicsit úgymond vastag lett az egész.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

Tészta:

50 dkg liszt
3 ek tejföl
3 dkg élesztő
1,5 dl tej
csipet cukor
1 kk só
3 ek olaj
1 egész tojás
+ egy a kenéshez
egy kis szezámmag a tetejére

Töltelékhez:
20 dkg gépsonka
15 dkg mozerella sajt
1 fej hagyma
1 ek mustár
1 ek ketchup
csipet bors

A tejben elmorzsoltam az élesztőt, beletettem a cukrot és némi langyosítás után hagytam az élesztőt szépen felfutni. Ezután az összes többi hozzávalót jól összegyúrtam, majd konyharuha alatt pihentettem a tésztát majd egy órán keresztül. A töltelékhez valókat a sonkát, sajtot és a hagymát feladaraboltam, majd egy botmixerrel összeturmixoltam, hogy krémes állaga legyen. Hozzáadtam még a mustárt, ketchupot és a borsot is.
Miután a tészta megkelt ketté osztottam. Az egyik felét köralakban kinyújtottam és megkentem a töltelékkel. Kinyújtottam a tészta másik felét és ráhelyeztem a töltelékes tésztára. A közepét egy pohárral "benyomtam". Ezután feldaraboltam a kerek tésztát csíkokra. Ezeket a csíkokat kétszer megcsavartam, majd megkentem a felvert tojással egy-egy csíkot pedig megszórtam szezámmaggal. Megint pihentettem egy negyedórát a tésztát, majd 180 fokos sütőben kb. 35 percig sütöttem, de sütési idő erősen sütő függő. így érdemes rá odafigyelni folyamatosan.

Nincsenek megjegyzések: