2012. november 29., csütörtök

Gesztenyés torta

 Múlt héten volt a kedves férjem születésnapja, és neki készült ez a gesztenyés torta. Azért készítettem most ilyet, mert édes leányzóm, szerint "Apa mindig csokis tortát kap szülinapjára, idén legyen valami más!" Hm. Némi tanakodás után a gesztenye jutott eszembe. Én annyira nem vagyok gesztenye fan, de a férj és a gyermek is nagyon szereti, és kedves vendégeink is ritka jóízűen ették a sütit, mert a végén csak az üres tányérokat láttam az asztalon.

Hozzávalók, amiket használtam:

A piskótához

6 db tojás
6 ek cukor
5 ek liszt
1 ek kakaópor

A gesztenyés krémhez:

50 dkg gesztenye massza
kb. 1 dl rumosmeggy lé
5 dkg vaj
4 db cukros vízben főtt alma
5-10 db háztartási keksz ledarálva
10-15 szem rumosmeggy a díszítéshez

Első lépésben a piskótát sütöttem meg. A tojásokat szétválasztottam.  A tojássárgákhoz hozzáadtam a 6 ek cukrot és egészen világos színűre kevertem. Majd jött bele a liszt és a kakaópor. Közben a tojásfehérjéket felvertem kemény habbá, amit beledolgoztam óvatosan a masszába. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem sütőpapírral kibélelt tortaformában.

A gesztenyemasszát egy tálba tettem és elkevertem a rumosmeggy lével, valamint a vajjal. Az almákat meghámoztam és cukrot vízben megfőztem. Villával összenyomtam, majd még melegen hozzákevertem a gesztenyés masszához, hogy a vaj darabkák jól elolvadjanak benne. Mivel az alma elég darabos maradt egy botmixerrel még átdolgoztam az egész masszát, hogy jó krémes állaga legyen. Sajnos egy kicsit hígnak láttam a krémet, ezért jött még bele a darált háztartási keksz, úgymond nedvszívónak.

A piskóta tésztát ketté vágtam és a gesztenyés massza felével megkentem, majd ráhelyeztem a másik piskóta lapot és az egészet szépen bevontam a massza maradékával. A tetejét rumosmeggy szemekkel díszítettem.



Nincsenek megjegyzések: