2012. október 23., kedd

Savanyú káposztás húsgombócok


Amióta kedves férjemet megismerem (nem egy-két éve) mindig az ő Anyukájától tanult Töltött káposztát szoktam készíteni és fogyasztani is. Pedig régebben az én Anyukám a másik változatot a savanyú káposztásat készítette gyermekkoromban, de erről valahogy megfeledkeztem, olyannyira, hogy amikor a múltkor eszembe jutott ilyet kellene ebédre főzni, fel is kellett hívnom Anyut előtte tanácsért, hogy pontosan hogyan is kell készíteni:))))

Hozzávalók, amiket használtam:

60 dkg savanyú káposzta

A húsgombócokhoz:
50 dkg darált hús
1 kisebb pohárnyi rizs
1 tojás
csipet bors
pirospaprika
csipet kömény

valamint a rántáshoz liszt és olaj

A savanyú káposztát egy nagyobb lábasba pakoltam. A darált hús hozzávalóit egy tálban összekevertem és gombócokat gyúrtam belőle, majd ráhelyeztem a savanyú káposztára egy kicsit befedtem a káposztával. Ezután felöntöttem annyi vízzel, hogy teljesen ellepje. Ezután kb. 1-1,5 órán át főztem. Mikor úgy ítéltem meg, hogy a gombócok már megfőttek egyet félbevágtam ellenőrzésként és persze kóstolás céljából:D Miután késznek nyilvánítottam készült egy könnyű rántás, amivel besűrítettem az egészet. Innentől már csak pár perc választott el a fogyasztásától, amíg egy kicsit még összefőztem az egészet. Tálaláskor került rá tejföl is és persze finom kenyér hozzá.

Nincsenek megjegyzések: