2012. október 7., vasárnap

Karaj szelet narancsos-nektarinos szósszal

Nagyon szeretem a húsokat gyümölccsel párosítani, remekül kiegészítik egymást. Mivel én nem nagyon eszem disznóhúst, így viszonylag ritkán kerül az otthoni étlapra is ilyen étel. Néha-néha azért elcsábulok, mert kedves párom azért szereti:D Nemrégiben találtam pár szelet karajt a mélyhűtőben és hirtelen felindulás lett belőle ez a vacsora.

Hozzávalók, amiket használtam:

4 szelet karaj
csipet bors
csipet só

A szószhoz:
4 db nektarin
1 narand leve és a héja is!
2 ek étkezési keményítő
2-3 ek cukor
1 vanília rúd

A húsokat egy kicsit kiklopfoltam, majd sóztam, borsoztam. Kevés olajon megsütöttem mind a két oldalát. A szószhoz a nektarinokat meghámoztam feldaraboltam. Egy lábasba tettem, ráreszeltem a narancs héját, valamint ráfacsartam a narancs levét is, hozzáadtam a cukrot és a vanília kikapart magjait, és magát a vanília rudat. Így felforraltam, majd forrás után még pár pedig főztem. Ezután 1,5 dl vízben elkevertem az étkezési keményítőt, amivel besűrítettem. Köretnek héjában sült krumplit tálaltam még.

2 megjegyzés:

Miner.hu írta...

Szia! Gratulálunk, ma tied a nap receptje a Gasztro Miner Facebook-oldalán: http://www.facebook.com/gasztro.

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen! :D