2012. október 30., kedd

Csokiöntetes piskóta

"Anya képzeld a suliban csokiöntetes piskóta volt, ami isteni volt! Nem tudnál Te is ilyen csinálni nekünk???" Némi gondolkodás azt válaszoltam a kisasszonynak, hogy tulajdonképpen tudok:D Így vasárnap ebéd után ez lett a desszert.

Hozzávalók, amiket használtam:

Piskótához:

6 db tojás
6 ek cukor
6 ek liszt
csipet só

Csokiöntethez:

7 dl tej
2-3 evőkanál cukor
5 dkg étcsokoládé
1 csomag csokis vaníliás pudingpor

A tojásokat szétválasztottam. A tojássárgákhoz jött a 6 evőkanálnyi cukor, amivel egészen világossárgára kevertem, majd hozzáadtam a 6 evőkanál lisztet. Közben a konyhai robotgépemmel kemény habbá verettem a tojásfehérjéket a csipet sóval. Óvatosan összekevertem az egészet. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és 180 sütőben 20 percig sütöttem. A piskótát hagytam a sütőben kihűlni. 

6 dl tejet feltettem melegedni. Miután elkezdett forrni a tej beletördeltem az 5 dkg csokoládét és hagytam elolvadni benne. A maradék 1 dl tejjel elkevertem a pudingport és cukrot, majd hozzáadagoltam a csokis tejhez. Folyamatosan kevergetés mellett összefőztem. Egy viszonylag híg öntetett kaptam, ami később még besűrűsödött.
Tálaláskor egy kockányi piskóta került a tányérra, amit nyakonöntöttem a csokiöntettel:D
Kedves gyermekem és férjem ritka jóízűen fogyasztották, csak halkan merem megemlíteni, hogy én nem szeretem, így csak az ő véleményük van... Bár a Lalu azt mondta, "Van olyan finom mint a suliban, bár Anya a tied egy kicsit azért finomabb:))))

Nincsenek megjegyzések: