2012. szeptember 2., vasárnap

Szilvás kalács

A szilva még mindig nem a kedvenc gyümölcsöm, de egy-egy sütemény erejéig minden évben elcsábulok. A sógornőméktől kaptunk némi szilvát, amiből idén ezt a szilvás kalácsot sütöttem, amiben viszont kimondottan ízlett a szilva, bár egy picikét eláztatta a tésztát.

Hozzávalók, amiket használtam:

55 dkg liszt
6 dkg porcukor
6 dkg olvasztott vaj
csipet só
1,5 dl tej
5 dkg élesztő
1 egész tojás
40-50 dkg magozott szilva
2-3 ek kristálycukor

A tejben elmorzsoltam az élesztőt, adtam hozzá egy csipet cukrot és meglangyosítottam, utána hagytam, hogy szépen elkezdjen felfutni. A lisztet elkevertem a porcukorral és a csipet sóval, majd beleöntöttem az élesztőt, a vajat és a tojást. Jól összedolgoztam a tésztát, majd konyharuha alatt pihentettem jó fél órát. Ezután a sütőformát kibéleltem sütőpapírral, majd belenyomkodtam a tésztát. Mivel most szív alakú sütőformával dolgoztam a formában is igyekeztem egy másik, kisebb szív formát kialakítani. A kimagozott szilvákat megforgattam a kristálycukorban és utána szép szorban belehelyeztem az előre kinyomkodott szív formába. 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem. Egy kevés porcukrot szórtam a tetejére még a a legvégén.

1 megjegyzés:

Illéskrisz Konyhája írta...

Gyönyörű! Nagyon ötletes!