2012. szeptember 5., szerda

Pizzás táska

Hétfőn elkezdődött az iskolaszezon, amivel előjött a szokásos gondom, bajom, hogy mit csomagoljak, küldjek a gyerekkel az iskolába. Sajnos a mi iskolánkban is egyre rosszabb az étel, mert a gyerekem rendszeresen jön haza úgy, hogy nem ette meg az ebédet, olyan rossz volt. Pedig a Laura még csak nem is igazán válogatós az ételekben, igen nagy teljesítmény, ha már ő sem eszi meg egyik fogást sem:(( 
Így próbálok neki, lehetőség szerint úgy adni ennivalót, hogy délutánra ne legyen teljesen éhes. Tegnap a facebookon az egyik kedves ismerősömnél láttam meg ezt a receptet, amiért újfent külön köszönet Szemi-nek!!! Rögtön beindította a fantáziámat, hiszen a Lalu is imádja a pizzát. 
Sajnos hétfő óta én is itthon vagyok, míg nem találok új munkahelyet magamnak, nagyon ráérek sütni-főzni-alkotni, így gyorsan el is készítettem. A tésztához a saját jól bevált pizzatészta receptemet használtam.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

55 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
1-1,5 dl tej
1 kk só
csipet cukor
kb. 0,5 dl olaj
kb. 0,5 dl langyos víz

A pizzás töltelékhez:

1 nagy doboz paradicsompüré
1 kisebb fej hagyma
2 nagyobb gerezd fokhagyma
15 dkg gépsonka
1 konzerv kukorica
csipet olasz fűszerkeverék
kb. 10 dkg reszelt sajt

A tejbe belemorzsoltam az élesztőt egy csipet cukrot tettem hozzá és meglangyosítottam. Hagytam, hogy az élesztő elkezdjen dolgozni és szépen felfusson. Utána hozzáöntöttem a liszthez. Sóztam, adtam hozzá olajat és vizet és jól összegyúrtam. A pizzatésztánál én annyi olajat mindig adok hozzá, hogy a kezemről teljesen lejöjjön a tészta, ne ragadjon. Konyharuha alatt pihentettem 1 órán keresztül, közben elkészítettem a tölteléket.

A töltelék:
A hagymát apróra vágtam és egy kevéske olajon üvegesre pároltam, majd belenyomtam a fokhagymát. Utána felöntöttem a paradicsompürével. Fűszereztem az olasz fűszerkeverékkel, utána jött bele a sonka és a kukorica. Egy pár percig főztem folyamatos kevergetés mellett.
Miután a tészta szépen megkelt 9 részre osztottam. Minden darabot kinyújtottam kb. 20 centis téglalapra. A közepére kanalaztam a töltelékből, ráreszeltem egy kis sajtot, majd behajtottam mind a négy oldaláról. A két hosszabb végén jó alaposan lenyomkodtam a tésztát, hogy a töltelék ne tudjon kijönni:))) 190 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem őket két részletben.
A leányzónál nagy sikert értem el vele, tegnap este alig várta, hogy vacsorára ehessen belőle. Szóval a jövőben mindenképpen szeretnék még neki ilyen sütni.

6 megjegyzés:

Szemi írta...

Guszta lett, nagyon örülök, hogy nálatok is sikert aratott! :)
Köszi a linket! ♥

DebiGabi írta...

Itt is köszönöm szépen még egyszer:))))

PALETTAAGO írta...

Nagyon tetszik...gazdasagosan ki lehet hasznalni ,ha mindenbol mar keveske van...igy taskaban meg egy parszor falatoznivalo...koszonom:))

Seafalcon írta...

Az ötlet igazán klassz, alkalmazni fogom! Én igazán nem vagyok faxnis, de azért pizzához csak friss, hámozott paradicsomot használok, nem pürét (amióta csak ki kell menni a kertbe, és van friss mindenféle!).

DebiGabi írta...

Agota,
Köszi:D

Seafalcon,
Tény és való, hogy friss paradicsommal lenne az igazi, milyen jó is az, amikor frissen leszedi az ember a kertben, de sajnos nekünk nincs kertünk... Minden évben teszek el télire paradicsompürét, de most hirtelen így volt a leggyorsabb elkészíteni:D

Zsuzska írta...

Kedves Gabi! Köszönöm a jó ötletet, az én lányaimnak is vannak hosszú napjaik, akkorra jó lesz nekik uzsonnára-ebédre! Sajnálattal olvastam, hogy munkát keresel, mielöbbi sikert kívánok!!!