2012. szeptember 28., péntek

Öthagymás rágcsa

Pár napja valaki úgymond "szóvátette", hogy-hogy semmit nem teszek fel, mostanában a blogra??? Hm. Megnézve, tényleg jó régen nem tettem fel semmi újdonságot ide... Az igazsághoz azért hozzátartozik az is, hogy nem is igazán volt mit. Azt gondolná az ember, hogy ennyire "ráérősen" otthon töltve az idejét, sokkal többet süt-főz-alkot. De ez nem így van. Az elmúlt időszakban (lassan egy hónapja) semmihez nincs kedvem... Régebben kikapcsolódást, megnyugvást jelentett a konyhában tevékenykednem, de most még ez sem esik jól. Még egy szimpla ebéd vagy vacsora elkészítése is komoly nehézségeket okoz. Igyekszem összeszedni magam, de nehezen megy...

Ezt az öthagymás rágcsát pár hete a Wekerle Napok alkalmából rendezett Sodrófa díjra neveztem be. Nyerni nem nyertem vele semmit:), bár nekem például kimondottan ízlett nagyon finom íze lett a sokféle hagymától.

Hozzávalók, amiket használtam:

60 dkg liszt
1,5 dl tej
3 dkg élesztő (friss)
csipet cukor
2 tojássárgája
10 dkg olvasztott vaj
2 ek tejföl
1 kk só
1 tojás a tetejére kenéshez

És a hagymák:

1 kisebb fej vöröshagyma
1 közepes lilahagyma
4 szál újhagyma
kb. 10 cm-es póréhagyma
5-6 szál medvehagyma

A tejben elmorzsoltam az élesztőt beletettem a cukrot és meglangyosítás után hagytam szépen felfutni. A hagymákat (mind az ötfélét) apróra vágtam. Ezután egy tálban kimértem a lisztet, hozzáadtam az összes többi hozzávalót köztük a hagymákat is. Beleöntöttem az élesztős tejet és jó alaposan összegyúrtam. Konyharuha alatt pihentettem fél órát, majd átgyúrtam ezután hagytam megint megkelni. Lisztezett felületen kinyújtottam kb. 1 cm vastagságúra a tetejét megkentem felvert tojással és derelyevágóval felvágtam 6-7 cm-es csíkokra. 180 fokos sütőben kb. 15-20 perc alatt megsültek.

4 megjegyzés:

Böbe írta...

Nálam nyertél ,imádom az ilyen pogácsa féleségeket:))Lehet,hogy le vagyok maradva,de mi a kiváltó ok,amiért kedvetlen vagy?

DebiGabi írta...

köszi. kedvetlenség oka: munkahely megszűnés szept 1-e óta. 14 éve dolgoztam itt... új hely még nincs és picit nehéznek találom a mai világban új munkahelyet találni:(

Illéskrisz Konyhája írta...

Néha én is így vagyok, hogy nincs kedvem főzni, aztán egy nap alatt rengeteget főzök, szinte majdnem egész hétre...A rágcsád nagyon guszta!

Viki írta...

A rágcsád jól hangzik. Én tudnám értékelni.
A kedvetlenségedet pedig megértem és együttérzek veled. Ez a kérdés ma nagyon nehéz, de bizzunk benne, hogy hamarosan sikerül valami.