2012. szeptember 9., vasárnap

Málnakrém-leves

Egy nagyon kedves ismerősöm hívott pár napja, hogy szeretnék-e kedvező áron mirelite málnát vásárolni. Az ár elég elfogadható volt, annyi gond volt csak, hogy 2,5 kg-ot lehetett "csak" megvenni. Imádom a málnát minden formában, így gondoltam még véletlenül sem fog ránk romlani belőle egy szem se. Első körben ezt a nagyon finom málnakrém-levest készítettem belőle.

Hozzávalók:

30 dkg málna
csipet gyömbér
csipet szegfűszeg
4-5 kanálnyi cukor
1 fél citrom leve
1 csomag vaníliás pudingpor
1 dl tej
tejszín a tálaláskor

Kb. 1,5 liter vízben feltettem a még jeges málnaszemeket. Rögtön belekerült a cukor és a fűszerek is. A tejben elkevertem a vaníliás pudingot. Mikor felforrt a málnás lé botmixerrel összeturmixoltam, majd belekevertem a pudingport és folyamatosan kevergetés mellett felsűrűsítettem a levest. Ezután belenyomtam a fél citrom levét is. Főztem pár percig majd levettem a tűzről. Átkanalaztam egy másik tálba, de közben egy szűrőn is átcsurgattam, miáltal megszabadítottam a málnamagoktól a levest. 
Tálaláskor egy-egy kanálnyi tejszínt adtam még hozzá.

Nincsenek megjegyzések: