2012. augusztus 4., szombat

Fűszeres fonat

Ezt a süteményt is a kedvenc sütis könyvemben találtam. Egy kicsit a mézeskalácsra emlékeztet csak más a formája, külalakja. Elég gyorsan és egyszerűen megsüthető, bár ebben a hőségben azért kétszer is meggondolja az ember, hogy süssön-e valamit...

Hozzávalók, amiket használtam:

13 dkg vaj
9 dkg cukor
1 tojás
1 evőkanál méz
2 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 kiskanál gyömbérpor
15 dkg rétesliszt
15 dkg finomliszt
késhegynyi sütőpor
valamint porcukor a tetejére

A vajat habosra kevertem a cukorral, majd a tojást és a mézet is hozzáadtam. A lisztet a fűszerekkel és a sütőporral összekevertem, majd beledolgoztam a cukros vajba. Ezután vékony "kukacokra" sodortam a tésztát két-két hengerkéből kb. 8-10 centiméteres fonatokat csináltam. Egy tányérra tettem a kész fonatokat és fél órára hűtőbe tettem. 180 fokos sütőben 12-15 perc alatt megsütöttem. Fogyasztás előtt megszórtam egy kis porcukorral is.

2 megjegyzés:

Nelli írta...

Először azt hittem valamilyen sós finomságot hoztál Gabi!:-)Úgy szeretem a mézes, gyömbéres sütiket!Olyan Karácsonyi hangulat van!:-)

DebiGabi írta...

Nelli,
Kicsit tényleg csalóka a neve:) De így szerepelt a receptben és gondoltam maradjon így neve:D
Mikor sütöttem tiszta mézeskalács illat volt a lakásban:D