2012. július 16., hétfő

Sárgabarack krémleves II.

Nyáron a nagy hőségben rendszeresen főzők gyümölcs- és krémleveseket, amiket jó hidegen lehet fogyasztani. Nagyon üdítően hat az emberre egy fanyarkás ízű gyümölcsös krémleves. Legutóljára sárgabarackból készült. 

Hozzávalók, amiket használtam:

60 dkg sárgabarack
csipet gyömbér
csipet fahéj
csipet szegfűszeg
5-6 kanálnyi cukor
1 csomag vaníliás pudingpor
2 dl tej
1/2 citrom karikázva
tejszín a tálaláskor

A sárgabarackot szokás szerint forró vízben főztem 1 percig, majd leszedtem a héját és kimagoztam. Ezután feltettem kb. 2 liter vízbe főzni a fűszerekkel és a cukorral együtt. Felforraltam és botmixerrel összeturmixoltam. Ezután tettem bele a fél citromot, amit karikákra vágtam. A tejben elkevertem a vaníliás pudingot és besűrítettem vele a sárgabarackos levest. Addig főztem állandó kevergetés mellett, amíg jól besűrűsödött. Kihűtöttem jó alaposan és tálaláskor egy-egy kanálnyi tejszínnel a tetején tálaltam.

2 megjegyzés:

Gabriella írta...

Épp a napokban jutott eszembe, hogy a még meglévő s.barackból lehetne krémlevest készíteni... Tetszik a recepted, le is mentettem, köszönöm. :)

DebiGabi írta...

Kedves Druszám,
Remélem ízleni is fog:D