2012. július 13., péntek

Marhahús whisky-mártással

Előkerestem egy régi receptgyűjteményemet, amit átlapozva sok-sok receptet kiválasztottam, hogy a közeljövőben elkészítem kedves családom részére. Elsőként erre a különleges marhahúsos receptre eset a választásom. Viszonylag gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni és remek, pikáns íze van, nagyon ajánlom azoknak, akik szereti a marhahúsos ételeket.

Hozzávalók, amiket használtam:

4 szelet marhacomb, de lehet hátszín is
1,5 dl húsleves
1,5 dl tejszín
2 kk rózsabors, de jó bármilyen más színes bors is
csipet fekete bors
csipet só
kevés olaj
4-6 ek whisky

Egy serpenyőben kevés olajat öntöttem. Teljesen felforrósítottam és a marhahús szeletek mind a két oldalát sütöttem 3-3 percig. Rákanalaztam a whisky-t, amivel további pár percig sütöttem a húsok mind a két oldalát. Ezután a húsokat kitettem egy tányérra. A serpenyőbe beleöntöttem a 1,5 dl húslevest - amit én bevallom őszintén egy leveskockával oldottam meg, de ezt lehet vízzel is helyettesíteni az eredeti recept szerint, de szerintem finomabb a húslevessel - és a 1,5 dl tejszínt, valamint beleszórtam a rózsaborsokat. Felforraltam állandó kevergetés mellett, majd visszatettem bele a hússzeleteket, úgy hogy előtte a mártáshoz öntöttem a hús levét is, amit a tányérra "eresztett":D Újabb pár perc főzés és már készen is volt. Köretnek párolt kukoricás rizs került mellé, de egy sima zsemlével is nagyon finom lehet, főként, hogy az ember a végén jól ki tudja tunkolni a mártást is:D

2 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Szeretem az akohollal készített ételeket, salátákat, desszerteket. Magam is gyakran használok sört, bort, vodkát, brandyt, rumot, különböző liköröket, de whisky még nem volt. Kipróbálom. Köszi az ötletet.

DebiGabi írta...

Kedves Hobbychef,
Nagyon szívesen:D
Mi is kedveljük a férjemmel az ilyen fajta ételeket, nagyon különleges ízeket lehet így megkóstolni.