2012. július 8., vasárnap

Mákfagyi

A mák és én továbbra sem vagyunk igazán jóban, de az elmúlt időszakban sikerült több olyan mákos édességet, süteményt készítenem, ami nagyon ízlett nekem is. Édes kicsi lányom ma hajnalban elment táborba Gyulára, így jobban lehet olyasmit kreálnom otthon, amit inkább a kedves férjem-uram kedvel. Ennek eredmény lett ez a mákfagyi, amiből szó nélkül bekanalaztam 2 gombócot én is, annyira finom lett.

Hozzávalók:

2 dl tejszín
1 dl tej
4-5 kanál porcukor
4-5 kanálnyi darált mák
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1 evőkanál vanília aroma

Elsőként a házikrémsajtba beledolgoztam a reszelt citromhéjat és a porcukrot. Után jött a citrom leve és a mák. Ezután kevertem bele a tejszínt és a tejet. Csomómentesre dolgoztam össze az egészet, majd beleöntöttem a fagylaltgépbe. Viszonylag hamar összedolgozta a megfelelő állagra kb. 20 perc alatt.

1 megjegyzés:

Ami írta...

Ez igen, szívesen ennék belőle :)