2012. július 19., csütörtök

Gombás töltött csirkecomb

Tudom, hogy sok embernek egy töltött csirkecomb szinte a snassz kategóriában tartozó étel, de be kell valljam, hogy én most csináltam életemben először... Tulajdonképpen nem is értem eddig miért maradt ki, hiszen szeretem, sokszor ettem is már. Szóval, eddig kimaradt, most, hogy ide is feltettem a blogra reményeim szerint a jövőben többször fog eszembe jutni:D

Hozzávalók, amiket használtam:

3 egész csirkecomb
szárnyasfűszer (Luculus féle)

A töltelékhez:
2 száraz zsemle
3 db nagy gomba
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 ek tejföl
csipet bors
petrezselyem zöld
1 ek prézli
1 egész tojás

A csirkecombokat bedörzsöltem a fűszerrel és hagytam állni legalább 1 órán keresztül. A száraz zsemléket beáztattam vízbe. A hagymát apróra vágtam és kevés olajon megdinszteltem, hozzányomtam a két gerezd fokhagymát és azt is megsütöttem egy kicsit. Jött hozzá a szintén feldarabolt gomba, amit megpirítottam a hagymával. Közben sóztam, borsoztam. A gombás hagymához hozzáadtam a kifacsart zsemléket, a tojást, a tejfölt, az apróra vágott petrezselyemzöldet, valamint a prézlit, ami azért kellett, mert egy kicsit "híg" maradt a töltelék. Ezt a tölteléket tuszkoltam be a csirkecomb bőre alá, lehetőség szerint minél többet:D Egy hőálló tálra helyeztem a húsokat, letakartam alufóliával és 1 órát 180 fokos sütőben sütöttem. A fólia levétele után addig sütöttem még, amíg szép pirosra pirult a bőre ez kb. újabb fél óra volt még. Köretnek kukoricás rizst és házi kovászos uborkát tálaltam hozzá.

1 megjegyzés:

Miner.hu írta...

Szia! Gratulálunk, ma tied a nap receptje a Gasztro Miner Facebook-oldalán: http://www.facebook.com/gasztro.