2012. június 4., hétfő

Mentaszörp

A menta és én nem igazán vagyunk jó barátok, de egy-egy ételhez szívesen felhasználom. Anyunak a kertjében szinte vadon terem, így a múltkoriban, nem is tudom, hogy miért, de hoztam haza egy nagy csokorra valót, azzal a felkiáltással, hogy készítek belőle mentaszörpöt. Az interneten kicsit szétnézve áttekintettem a recepteket, de alapvetően szinte mindenütt ugyanúgy készül, így én is ezeket vettem figyelembe.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

1 nagy csokor menta kb. 8-10 szál levelekkel
2 liter víz
1 egész citrom karikákra vágva
3 dkg citromsav
1 kg cukor

A mentát egy kicsit leöblítettem és beáztattam egy egész napra a két literbe vízbe. Fél nap után eszembe jutott, hogy kell bele citrom is, így az egy kicsit később került bele. Mikor letelt a nap hozzákevertem a cukrot és a citromsavat és felfőztem, folyamatos kevergetés mellett. Közben előkészítettem az üvegeket, amiket jó alaposan tisztára mostam. Leszűrtem és üvegbe töltöttem a szörpöt, jól lezártam és ment rögtön a szárazdunsztba, ahol 3 napig pihentek Nagyon kellemes íze van, még én is jóízűen iszom, pedig annyira nem szeretem a mentát, de aki kedveli az ízét, annak mindenképpen megér egy próbálkozást, ha könnyen mentához tud hozzájutni, mert nagyon egyszerű megcsinálni házilag.

3 megjegyzés:

Illéskrisz Konyhája írta...

Már csak a látványa is üdítő! Nagyon jó recept...Hozatok a kolléganőmmel mentát és kipróbálom. Borsmentával működik vagy csak simával?

DebiGabi írta...

Ez sima menta nem tudom a borsmentával milyen lehet, de szerintem úgy is finom lehet. Egy próbát megér:)

Csibe írta...

Szívesen kortyolgatnám :)