2012. június 29., péntek

Meggyörvényes pite

Nemrégiben láttam ITT egy isteni jó receptet, ami nagyon megtetszett. Sajnos málnám nem volt hozzá itthon, így meggyel készítettem el, de szerintem a meggyel is remek lett. Nagyon kis dekoratív, de egyben kellemes ízű sütemény. 

Hozzávalók:

A tésztához:

15 dkg vaj
25 dkg liszt
1 egész tojás
egy csipet só
egy csipet cukor
1 ek tej

A tészta minden hozzávalóját egy tálba helyeztem és kézzel szépen összegyúrtam, majd folpackba csomagoltam és fél órára hűtőbe helyeztem pihenni.

A töltelékhez:

40 dkg tejföl, ez kb. egy nagy doboznyi
3 egész tojás
10-12 dkg cukor (ízlés szerint lehet több vagy kevesebb)
2 citrom reszelt héja
4 dkg liszt

A tejfölt egy tálba borítottam, ráreszeltem a citromhéjat és jól elkevertem a cukorral és a liszttel együtt. Utána egyesével beledolgoztam a tojásokat is. Félretettem, amíg a meggyes szósz elkészült.

A meggyes szószhoz:

20-25 dkg magozott megy
2 ek cukor
1-2 kanálnyi étkezési keményítő

A magozott meggyet összeturmixoltam a cukorral, majd habverővel jól elkevertem benne az étkezési keményítőt. Kis lángon addig főztem folyamatos keveréssel, amíg szépen besűrűsödött.

A tésztát kinyújtottam sütőpapírt tettem rá és 180 fokos sütőben lencsével lenyomva 20 percig elősütöttem. Utána rákanalaztam a tejfölös krémet, majd rácsurgattam a meggyes szószt, amit egy fogpiszkálóval elhúztam, kisebb-nagyobb sikerrel, hogy márványos mintát kapjon:D A sütőt lejjebb vettem 160 fokra és további 30 percig sütöttem. Jól lehűtve tálaltam!
 

4 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Ez baromi jó lett!!!

DebiGabi írta...

Viki,
Én köszönöm Neked ezt a fantasztikus receptet:D

Rosita Vargas írta...

Maravilloso pastel luce absolutamente delicioso y tentador,abrazos y abrazos.-

Nyammm írta...

Istenien néz ki!