2012. június 26., kedd

Meggyes pite

Sajnos idén nem nagyon van meggyünk a telken, a piacon meg horror áron árulják, így kevés meggyes dolgot tudok készíteni. Kaptam pár napja egy nagy zacskónyit, amiből meggyes pitét sütöttem hirtelen felindulásból:D

Hozzávalók:

70 dkg magozott megy
25 dkg vaj
25 dkg porcukor
2 ek vaníliás cukor
6 db tojás
25 dkg liszt
2-3 ek rumosmeggy lé
1 kk fahéj
2 ek kristálycukor

A szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem a cukorral és a vaníliás cukorral. A tojássárgákat egyesével beledolgoztam. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem. A lisztet és a tojáshabot felváltva adagolva összekevertem az egész tésztát. A végén jött még a rumosmeggy lé. Egy nagy méretű tepsit kibéleltem sütőpapírral és belekanalaztam a tésztát. Rászórtam a kimagozott meggyet és 180 fokos sütőben 30 percig sütöttem. Az alja egy egészen picikét odakapott, de szerencsére még pont csak annyira, hogy nem volt zavaró. Miután kivettem a sütőből még forró megszórtam a fahéjas kristálycukorral.

Nincsenek megjegyzések: