2012. június 17., vasárnap

Epres máglyarakás

Tegnap bográcsban főztünk nagyon finom gulyáslevest, amiből mára is maradt bőven egy ebédre való. Gondoltam összedobok hozzá egy könnyű kis desszertet. Némi tanakodás és a konyhában talált enyhén száraz kiflik látványa eszembe juttatta a máglyarakást, ebből kiindulva készült ez az epres rakás:D 
Nagyon kellemes ízt adott neki az eper, jól ellensúlyoztam az édeskés kifliket az eper savanyú íze.

Hozzávalók, amiket használtam:

5 db szárazabb kifli
5 dl tej
5 db tojás
2 ek vaníliás cukor
2+1 ek cukor
kb. 20 dkg friss eper
5-6 kanálnyi eperlekvár

A tejet a vaníliás cukorral és evőkanál cukorral felmelegítettem, majd az 5 db tojássárgával jól elkevertem csomómentesre. A kifliket felkarikáztam, az epret pedig elnegyedeltem. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, erre jött a kifli karikák fele. Jól meglocsoltam a vaníliás-tojásos tejjel, majd rákanalaztam egy kevéske eperlekvárt és rászórtam az eper felét. Jött a másik fele a kifliknek, megint egy kis eperlekvár és a maradék eper.  A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, hozzáadtam 2 ek cukrot, és még kevertettem a géppel, amíg szép fényes lett. Hozzáadtam még 2 ek eperlekvárt, de csak annyira kevertem bele, hogy úgymond "foltos" legyen a tojáshab. Ezt a tojáshabot a tetejére halmoztam és 180 fokos sütőben 25 percig sütöttem.

1 megjegyzés:

mellissina2 írta...

Nagyon finom lehet!!