2012. május 5., szombat

Túrós táska eperszósszal

A mai ebédünkhöz a fent látható finomságot készítettem kis családomnak desszertként.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

1 csomag leveles tészta (mirelite)
1 tojásfehérje a kenéshez

A töltelékhez:

25 dkg túró
3-4 ek cukor
2 ek vaníliás cukor
1 tojás sárgája
2 ek búzadara
2 ek tejföl
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve

Az eperszószhoz:
10-12 szem eper
3 ek cukor
2x1 dl víz
2 ek vanília aroma
2-3 ek étkezési keményítő vízben feloldva

A túrós töltelék hozzávalóit jól elkevertem. A leveles tésztát lisztezett felületen kinyújtottam és kb. 8-10 centis kockákra vágtam. Egy-egy kiskanálnyi túrós tölteléket tettem a közepébe, majd összenyomkodtam négy oldalról a tésztát, igyekezve a tölteléket bezárni, ami szokás szerint most sem sikerült. Ezután lekentem a tojásfehérjével és 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem. Természetesen az összes táska szétnyílt, de szerencsére a töltelék benne maradt.
Míg sültek a "táskák" elkészítettem az epres szószt. Az epereket négyfelé vágtam és egy kevés víz hozzáadásával felmelegítettem egy lábasban. Hozzáadtam a cukrot és a vanília aromát. Mikor felforrt a 2 evőkanálnyi étkezési keményítőt feloldottam 1 dl vízben, amivel jól besűrítettem folyamatos kevergetéssel. Ezután le is vettem a tűzről.
Tálaláskor megszórtam egy kis porcukorral és már csak falatozni kellett:)))

4 megjegyzés:

Lilla írta...

Ez egy nagyon jókor jött recept, gyorsan ebéd utánra el is készítem, ha nem bánod, nagyon tetszik!

DebiGabi írta...

Lilla,
dehogy bánom:)))
Jó étvágyat hozzá!

Raindrop írta...

Úristen, ettől dobtam egy hátast. A recepttől is és a fotótól is.
Szomorú, hogy mostanában nem ehetek ch-t, mert valami gáz van. :(

DebiGabi írta...

Rain,
Megint pirulásra késztetsz és zavarba hozol:D
Remélem nem komoly:(