2012. május 11., péntek

Kelbimbós csirkemell

Tudom, hogy sokan nem szeretik a kelbimbót, de a mi családunkban elég gyakran előfordul a házi étlapon, mivel édes leányzóm és én is kimondottan szeretjük, kedves párom, meg szerencsére nem az a válogató fajta:D Nemrégiben készítettem ezt egy hétköznapi vacsorára, ami végül is szinte olyan, mint egy dubarry, csak nem karfiolt, hanem kelbimbót használtam hozzá.

Hozzávalók, amiket felhasználtam:

60 dkg csirkemell filé
só, bors

50 dkg mirelite kelbimbó
só, csipet kömény

A besamellszerű mártáshoz:

2-3 ek olaj
2-3 ek liszt
0,5 l tej
1 egész tojás
2-3 ek tejföl
só, bors, szerecsendió

A tetejére reszelt sajt

A csirkemellet vékony szeletekre vágtam, egy kicsit megklopfoltam, besóztam, borsoztam. Kevés olajon aranybarnára sütöttem és egy tűzálló tálba pakolásztam őket szépen egymás mellé. A kelbimbókat enyhén sós vízben, egy csipet köménnyel előfőztem. Miután leöntöttem róla a vizet ráborítottam a hússzeletekre. Az olajat felmelegítettem és világosra sütöttem benne a lisztet, majd a meleg tejjel felöntöttem. Fűszereztem a borssal, sóval, szerecsendióval. Beleütöttem a tojást és hozzákevertem a 2-3 evőkanálnyi tejfölt is. Pár keverés, majd rákanalaztam a kelbimbós húsra. Sajtot reszeltem a tetejére és 180 fokos sütőben sütöttem közel fél órán át. Köretnek készült még hozzá egy kis párolt rizs is, mire kislányom közölte velem, hogy szerinte ez nem kell hozzá, hiszen ez így finom, ahogy van:))

Nincsenek megjegyzések: