2012. április 22., vasárnap

Sós perec

Valamelyik délután megkívántam egy jó kis régi féle sós perecet, így nekiálltam a receptkeresésnek és persze az megsütésének is. Annyi féle, fajta recept található az interneten, hogy lányos zavaromban hirtelen nem is tudtam melyiket válasszam. Végül is többféléből összevariáltam egyet, ami úgy gondoltam, hogy finom lesz.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt (BL 80-as)
2,5 dlg tej
3 dkg élesztő
1 ek cukor
1 kk só
0,75 dl olaj

A "sós" rész a tetejére:
1 ek só
1,5 ek liszt
annyi víz, amitől sűrű massza lesz

A tejbe belemorzsoltam az élesztőt és beletettem a cukrot. Egy kicsit meglangyosítottam és hagytam az élesztőt szépen felfutni. A tészta összes többi hozzávalójával jól összegyúrtam és pihentettem egy fél órát. Ezúton a leányzóval vékony kígyókat nyújtottunk és próbáltunk perechez hasonló formákat alakítani, amik kisebb-nagyobb sikerrel sikerültek is. 200 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem. Amikor kezdett szépen barnulni meglocsoltam a sós masszával, amivel 2-3 percig sütöttem még. Édes leányom másnap természetesen ezt vitt magával a suliba "uzsonnára", annyira ízlett neki:D Ezek a perecek nem lett óriási nagyok kb. 15-20 cm nagyságúak voltak és nekem így 8 db készült végül ebből a tésztamennyiségből.

5 megjegyzés:

Nelli írta...

Finomnak néznek ki!:-)

Illéskrisz Konyhája írta...

Sikerült a receptek fúziója, remek perecek születtek! Nagyon guszták! Mint a mozis! Guszta!

írta...

fincsi, szeretem. :))

Gabriella írta...

Nelly,
Fincsi volt szerencsére:D

Illéskrisz,
Tényleg hasonló a mozishoz:D

Ré,
Mi is szeretjük:D

tücsi írta...

Szertetem a friss ropogós perecet. Klasszak a sós sütijeid!:)