2012. április 11., szerda

Non plus ultra


Az elmúlt időszakban erősen megritkultak a bejegyzéseim, aminek legfőbb oka, hogy kevesebb új dolgot próbálok ki. Továbbra is sok mindent sütök/főzök, de inkább a már kipróbált, bevált recepteket használom, nem igazán vagyok mostanában kísérletezgetős hangulatban. Húsvétra viszont gondoltam kipróbálok egy újfajta süteményt, amivel én is csak nemrégiben találkoztam. Ezeket a sütiket vittem a vendégségekbe húsvétra, és nagy örömömre mindenkinek nagyon ízlett. 
Egy gondom volt csak vele, hogy a hab a tetején erősen töredezett, így amikor a "kínált személy" nem jól nyúlt hozzá elég könnyedén eltört, bár az ízén ez nem rontott semmit:D 

Hozzávalók, amiket használtam:

A linzer tésztához:
25 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
2 tojássárgája
1 fél citrom reszelt héja

A hab a tetején
2 tojásfehérje
kb. 20 dkg porcukor
1 ek citromlé

valamint sárgabarack lekvár a ragasztáshoz

A linzertészta hozzávalóit egy tálba kimértem kézzel szépen összegyúrtam, folpackba csomagoltam és 1 órára hűtőbe tettem. Ezután lisztezett felületen elég vékonyra kinyújtottam és a legkisebb méretű pogácsa szaggatómmal karikákat készítettem belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem a korongokat. A tojásfehérjét kemény habbá vertem fel, hozzáadtam a porcukrot és a citromlevet és tovább dolgoztattam a géppel, amíg szép fényes lett a tojáshab. Habzsákba töltöttem és a korongokra nyomtam egy-egy kupacot belőle. 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem. Miután az összes kisült és kihűlt sárgabarack lekvárral megkentem egy habos korongot és hozzáragasztottam egy másikat:)))) Utána tulajdonképpen már megenni kell!!! 


Nincsenek megjegyzések: