2012. április 3., kedd

Medvehagymás pogácsa

Három éve még azt sem tudtam, hogy mi az a medvehagyma. De aztán megismerkedtünk és megbarátkoztunk egymással. Azóta minden évben tudatosan keresem a lehetőséget, hogy be tudjam szerezni lehetőleg minél nagyobb mennyiségben, hogy tudjak  belőle készíteni minél több fajta/féle ételt. Idén először sütöttem belőle pogácsát is. Nem mondom, hogy ez lesz a kedvencem, de egyszer azért meg lehet kóstolni.

Hozzávalók:

60 dkg liszt
15 dkg olvasztott vaj
2 tojássárgája
2 ek tejföl
3 dkg élesztő
1 kk cukor
1 kk só
1,5 dl tej
1 jó nagy csomag medvehagyma

Az élesztőt elmorzsoltam a tejben, hozzáadtam a cukrot és egy kis langyosítás után, hagytam felfutni az élesztőt. A medvehagymát igyekeztem minél apróbbra vágni. Egy tálba kimértem a lisztet, beletettem az összes többi hozzvalót a medvehagymával együtt, beleöntöttem az élesztős tejet és jó alaposan összegyúrtam. Egy nagyon jó állagú, rugalmas tésztát kaptam. Konyharuha alatt meleg helyen pihentettem egy órán keresztül. Ezután lisztezett felületen kinyújtottam és pogácsaszaggatóval kiszaggattam. 180 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem.

3 megjegyzés:

Nyammm írta...

Jajj nagyon szépek, guszta! Nagyon bele harapnék:)

DebiGabi írta...

Köszi:D

Viki írta...

Jövő héten én is megkapom a nagy adagom. Most kipihenem magam, aztán hajrá medvehagyma feldolgozás :)
További Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok !