2012. március 25., vasárnap

Gorgonzolás-almás csirkemell

Pár napja sikerült beszereznem kedvezőbb áron nagyobb mennyiségben gorgonzolát. Kedves férjemmel fogyasztottuk csak úgy alá natúr, de gondoltam készítek belőle valamibe  különlegességet is. Ennek eredménye lett ez az almás-gorgonzolás csirke.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg csirkemell filé
1 egész zöldalma
1 dl tejszín
15 dkg gorgonzola sajt
némi olaj a tál kikenéséhez

A csirkemellet vékony szeletekre vágtam és besóztam. 180 fokra előmelegítettem a sütőt. Egy tűzálló tálat kikentem az olajjal és belehelyeztem a csirkemell szeleteket. 15 percre betettem a sütőbe. Közben az almát vékony szeletekre vágtam és kiszedtem magházas részeket. Ezeket az almaszeleteket elhelyeztem a húsokon, rádaraboltam a gorgonzola sajtot. Nyakonöntöttem a tejszínnel, majd visszatettem a sütőbe közel fél órára. Sütés közben néha-néha átlocsoltam az egészet a levével. Mikor a teteje kezdett pirulni késznek nyilvánítottam. Köretnek sült krumplit tálaltam hozzá.

6 megjegyzés:

Illéskrisz Konyhája írta...

Nagyon különleges ízvilága lehet! Nem tudom hirtelen milyen sajt a gorgonzola...Talán egy kicsit savanykás, csípős ízű? Lehet keverem valamivel...

DebiGabi írta...

Elég intenzív íze van, nekem egy kicsit csípős nyersen, de nem zavaróan. Megsütve jól összelényegül a hússal.
Talán egy kicsit márványsajthoz hasonlít mind ízben, mind pedig kinézetre.

Hobbychef írta...

Isteni párosítás. Az alma és a gorgonzola remekül harmonizál a csirkével.
Bocsi, de én inkább azt mondanám, a márványsajt hasonlit a gorgonzolához, vagy francia testvéréhez a rokforthoz.

trollanyu írta...

Imádom a gorgonzolát, ez mennyei variáció, és ínycsiklandóan néz ki:)

Tücsök Bogár írta...

Szia! Játékba szeretnélek hívni! :)
http://tucsokbogar.blogspot.com/2012/03/husveti-ajanlat.html

DebiGabi írta...

Hobbychef,
Van igazság abban, amit mondasz, tényleg így igazabb:)))

Trollanyu,
Köszike:D

Tücsök Bogár,
Megyek máris:D