2012. március 12., hétfő

Citromtorta

Nemrégiben találtam ITT ezt a citromtorta receptet. Hétvégén gyorsan el is készítettem. Nem rossz, nem rossz, de nem ez lesz a kedvenc citromtortám. Egy kicsit túl savanyú volt, pedig több cukrot tettem bele, mit az eredeti recept írja, ráadásul a gyerek is csak megkóstolta és fintorogva közölte, hogy nagyon savanyú... :( De azért megosztom, hátha valakinek elnyeri a tetszését.

Hozzávalók:
A tésztához:
25 dkg liszt
15 dkg vaj
8 dkg porcukor
1 tojás
csipet só
1 csomag vaníliás cukor

Citromkrémhez:
3 db citrom
1 db narancs
2 tojás
15 dkg cukor
7 dkg vaj

A tészta hozzávalóit jól összedolgoztam, majd folpackba csomagoltam  és 2 órára hűtőbe tettem. Pihentetés után kinyújtottam és egy piteformában tuszkoltam:) Nekem egy viszonylag nagy méretű (Ikea-s) tálam van, ezáltal a citromos krém elég vékony lett. 
A citromokat és a narancsot jól megmostam. A héját lereszeltem 2 citromnak és a narancsnak sajtreszelőn. Belefacsartam a 3 citrom és az 1 narancs levét. Jött hozzá a cukor és a tojások. Habverővel alaposan összedolgoztam, majd belecsurgattam az olvasztott vajat. A tésztára öntöttem és 180 fokos sütőben közel 45 percig sütöttem.
Szóval, aki szereti a nagyon citromos és savanykás sütit, annak csak ajánlani tudom, de legközelebb én kevesebb citrommal fogom készíteni.

Nincsenek megjegyzések: