2012. február 29., szerda

Sárgabarackos joghurtos keksz

Továbbra is lelkesen készítem a kekszeket, mivel kedves párom és gyermekem reggelenként nagyon szeretnek ezt fogyasztani. Nyáron abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a telkünkön Velencén rengeteg sárgabarack termett, amit próbáltam minél többféleképpen eltenni azon időszakokra, amikor nem nagyon lesz barackunk. Ennek eredményképpen nyáron készítettem sárgabarack kompótot is, amiből most fel is használtam egy keveset, ehhez a kekszhez.

Hozzávalók, amiket használtam még:

A kekszhez:

25 dkg liszt
fél tk sütőpor
10 dkg porcukor
15 dkg vaj
egy vanília kikapart magja
csipet só
2 tojás sárgája

A joghurtos krémhez

2,5 dl natúr joghurt
1 dl tej
2 ek cukor
1 kis csomag zselatin
12-14 szem sárgabarack kompót

A kekszhez kimértem a lisztet és a cukrot. Összekevertem a sütőporral, a vanília kikapart magjaival és a sóval, majd pedig elmorzsoltam a vajjal, majd a két tojássárgájával összedolgoztam. Folpackba csomagoltam és 1 órára hűtőbe tettem. Míg a tészta pihent elkészítettem a joghurtos krémet. 
Egy lábasban elkevertem a joghurtot és a tejet a cukorral, majd belekevertem a zselatint is. Kis tűzön felmelegítettem, de nem forraltam fel. A sárgabarack kompótot összeturmixoltam, majd belekevertem a joghurtos-zselatinba. Hagytam teljesen kihűlni, de közben többször elkevertem. Az állaga nem igazán krémes lett, kicsit nehezen is volt kenhető, de nem akartam, hogy folyós maradjon. 
A kekszet kinyújtottam és kétféle virágformát szaggattam ki belőle. 180 fokos sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütöttem őket. Miután kisütöttem az egészet az egyik felét megkentem a barackos-joghurttal, ráhelyeztem egy másik virágformát és már lehetett is enni:)))
A sárgabarack kompótot szerintem lehet helyettesíteni friss barackkal vagy sárgabarack lekvárral is. 

4 megjegyzés:

Aleda írta...

Guszták ezek a kekszek. Nagyon tetszik a krém amit készítettél bele,biztos finom.

Nelli írta...

Igazán finom keksz lehet!:)Szeretem a joghurtos krémeket ez is finom lehet!

DebiGabi írta...

Aleda,
Köszi:D
Elfogyott, hamar...

Nelli,
Neked is köszike:D
Szeretem a joghurtos dolgokat, de így kekszbe, igazán pikáns lett, csak kicsit túl gyorsan fogyott el:)

tücsi írta...

Szeretem a töltött kekszeket, főleg ha ilyen finomság kerül bele. Finomak a joghurtos krémek, megállják a helyüket minden süteményben.:))