2012. február 14., kedd

Oroszkrémtorta

Megint öregebb lettem egy évvel, amit szombaton ünnepeltünk meg:)))) Ennek örömére készítettem magamnak ezt a oroszkrémtortát. Az recept ötletét ITT találtam, és külön köszönet érte Vikinek!!!! Egy egészen picikét változtattam csak az eredeti recepthez képest rajta. Régebben nagy kedvencem volt az ilyen torta, de már nem is emlékszem mikor ettem utoljára. Ez volt az első eset, saját magam sütöttem ilyen tortát, de a jövőben ezt is fogok még sütni, mert isteni finom!!! 

Hozzávalók:

Piskótához:
6 db tojás
6 ek cukor
1 kk sütőpor
6 ek liszt
csipet só
némi vaj a forma kikenéséhez

A krémhez:
6 dl tej
4 tojás
1 vanília kikapart magjai
15 dkg cukor
10 dkg liszt
5 dkg mazsola
5 dkg kandírozott narancshéj

Valamint a külső fehér krémhez:
4 dl tejszín
2 ek porcukor
fél csomag zselatin
díszítéshez kandírozott cseresznye

Első lépésben a piskótát sütöttem meg. A tojásokat szétválasztottam. A tojássárgákhoz hozzáadtam a 6 ek cukrot és egész világos színűre kevertem. A lisztben elkevertem a sütőport és összedolgoztam a tojásos cukorral. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem egy csipet sóval, majd óvatosan összekevertem az egészet. A csatos tortaformát kivajaztam és liszttel beszórtam, majd beleöntöttem a masszát. 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.
A krémhez a tejbe belekapartam a vaníliarúd magjait, majd felforraltam. A 4 tojást szétválasztottam. A tojássárgákat elkevertem a 10 dkg cukorral, majd a meleg tejbe kevertem és visszatettem a tűzre, ahol teljesen besűrítettem, folyamatos kevergetéssel. Beletettem a mazsolát és a kandírozott narancsot. 
A tojásfehérjét folyamatos keveréssel a maradék 5 dkg cukorral vízgőz felett felvertem, azután összedolgoztam a krémmel. 
A piskótát három részre vágtam és megkentem a krémmel. Egy fél órára hűtőbe tettem pihenni. A tejszínt felvertem habbá, hozzáadtam a cukrot. A zselatint 3-4 evőkanál vízben feloldottam és pár másodpercre mikroba tettem, majd belekevertem a tejszínbe. A krém 3/4 részét rákentem a tortára, a maradékot pedig habzsákba töltöttem és dekoráltam a torta tetejét vele. Végezetül feldíszítettem a kandírozott cseresznyével.
A krém egy kicsit nekem "folyósabb" lett, de az íze teljes mértékben kárpótolt a nem igazán esztétikus látványáért. Az egész torta elfogyott, így annyira biztos, hogy nem lett rossz(: 

9 megjegyzés:

Edó írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánok!A torta gyönyörűséges!

Gabriella írta...

Csodaszép tortát készítettél magadnak! :))
Isten éltessen!

Altair írta...

Boldog születésnapot! ♥

Ditta írta...

Gabi, nagyon boldog születésnapot!A torta gyönyörű!

trollanyu írta...

Nagyon Boldog Szülinapot kívánok:) Gyönyörű lett a tortád, kiskoromban mindig ilyet kértem szülinapomra:)

Nelli írta...

Gabikám!Nagyon finomat sütöttél magadnak!Lánykád hazaért a táborból?

DebiGabi írta...

Köszönöm szépen a jókívánságokat:D

Nelli,
Pénteken szerencsésen megérkezett a leányzó. Bő félórás késéssel jött a vonatunk, de ők jól elvoltak a vonaton:P
Rengeteget voltak a friss levegőn, szánkóztak, hóbunkert építettek, megnézték a gyulai várát, meglátogatták a gyulai várfürdőt. Remekül érezték magukat!!!

mellissina2 írta...

Gyönyörű ez a torta,belülről nem láthattuk sajnos!!
Még pont belefér,Boldog Születésnapot!!!

DebiGabi írta...

Mellissina,
Köszönöm szépen!
Belülről annyira nem volt szép, mert egy picikét folyós maradt a krém. Finomnak nagyon finom volt, így időm se volt szeletet fotózni:D