2012. február 10., péntek

Mákos gyömbéres püspökkenyér

Ritkán szoktam receptes újságokat, szakácskönyveket vásárolni, de néha-néha azért elcsábulok. A nemrégiben vásárolt Stahl-féle téli számban több recept is nagyon megtetszett. Ez már a második, amit ebből az újságból készítettem el és még van egy pár, amit mindenképpen ki szeretnék próbálni. A héten édes leányzóm táborozni volt, így kedves férjem-uramnak megsütöttem ezt a mákos süteményt, mivel ő nagy mákrajongó. Én nem szeretem a mákot, de ez még nekem is ízlett, a gyömbérrel kombinálva remek kis süti lett:D

Hozzávalók:


15 dkg vaj
2 dl tejföl
20 dkg cukor
vaníliarúd
2 tojás
25 dkg rétesliszt
fél csomag sütőpor
csipet só
4 ek darálatlan mák
10 kandírozott gyömbér


A szobahőmérsékletű vajat, cukrot, a vanília kikapart magocskáit és a tejfölt robotgéppel közel 5 percen keresztül kevertettem. A réteslisztet kimértem elkevertem benne a sütőport, a csipet sót és a 4 evőkanál mákot, majd összedolgoztam a vajas masszával. Közben a kandírozott gyömbért összevágtam kis darabokra és őket is hozzákevertem a masszához. Egy pástétom formát sütőpapírral kibéleltem és beleöntöttem a tésztát. 180 fokos sütőben kb. 50 percig  sütöttem. 

4 megjegyzés:

GasztroReni írta...

Gyönyörűséges, össze is futott seperc alatt a nyál a számban! :)

Nelli írta...

Finom tésztája lehet!:)
Sítáborban van a lánykád?

DebiGabi írta...

Reni,
:)))

Nelli,
Tényleg jó volt.
Nem sítábor, csak egy szimpla téli tábor Gyulán 5 napra. Nagyon tetszett nekik, mert jó sok hó volt, szinte folyamatosan kint voltak:D

Vicuska írta...

Jó kis mákos!!