2012. február 25., szombat

Hagymaszósz natúr csirkemellhez

A sok édesség, sütemény után most hoztam egy kis pikáns hagymaszószt. Ez volt tegnap a vacsoránk. A kedves férjemnek és nekem nagyon ízlett, de édes gyermekem erősen fintorgott rá, és végül is nem volt hajlandó megenni... Nálunk csirkemellhez készült, de véleményem szerint bármilyen másfajta húshoz is nagyon finom lehet.

Hozzávalók, amiket használtam

4 db közepes méretű hagyma
2 ek olaj
csipet só
csipetnyi frissen őrölt színesbors
1 ek liszt
1 ek cukor
3-4 dl víz

50 dkg csirmell
só, bors

A hagymát megpucoltam és felszeleteltem, nem túl vékonyan. Beborítottam egy teflon edénybe és rögtön rádaráltam a borsot. Egy kevés olajon folyamatosan kevergetve addig sütöttem, amíg enyhén barna kezdett lenni. Ekkor megsóztam és rászórtam az 1 ek cukrot. Így főztem még 2-3 percig, majd jött az 1 ek liszt hozzá. Ezután felöntöttem a vízzel és folyamatosan kevertem, hogy ne legye csomós. Ezt addig folytattam, amíg szépen egyenletesen besűrűsödött.
A csirkemellet vékony szeletekre vágtam sóztam, borsoztam és olajon aranybarnára sütöttem, tálaláskor egy-egy kanálnyi hagymaszószt mertem a tetejére. Köretként burgonya krokett került mellé.

1 megjegyzés:

Nelli írta...

Szia Gabi!Viszem!Fini lehet nagyon!A gyerekek már csak ilyeneke!:)