2012. február 8., szerda

Csevap vagy csevapcsicsa, kinek hogy tetszik jobban

Mélyhűtőmben pakolászás közben rátaláltam egy kisebb adag marhahúsra, amiről szépen megfeledkeztem. Mivel a mennyisége, nem volt túl sok, erősen törni kellett a fejemet, hogy mi legyen belőle. Nem is tudom, honnét jutott eszembe végül a csevap. A csevap elkészítésének is rengeteg változata kering fent az interneten, amiket gondosan át is tanulmányoztam, amiből elkészült a mienk. Jó pár éve sütöttem már ilyet, de erről is valahogy megfeledkeztem, pedig nagyon jó kis táplálék:))))

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg sertés darálthús
40 dkg marha darálthús
4 nagy gerezd fokhagyma
2 csipet só
2 csipet színes bors
némi olaj a kisütéshez

Tulajdonképpen innentől végtelenül egyszerű volt az elkészítése, hiszen csak össze kellett gyúrni a kétféle húst a fűszerekkel és a fokhagymával, majd pedig kis hengereket kell belőlük formázni Kisütni lehet serpenyőben némi olajjal, de én a raclett sütőnkön sütöttem meg, mert így kevesebb olajat kellett hozzá felhasználni, meg egy picikét hangulatosabb is így a sütés. Köretnek krumplipürét tálaltam hozzá. Több receptnél is olvastam, hogy sült hagymát szoktak hozzá felszolgálni, de mi ezt most kihagytuk, majd legközelebb.

6 megjegyzés:

Nelli írta...

Nagyon szeretjük.Én is csináltam már, de a világon a legjobban Andi barátnőm tudja készíteni.:)

Nelli írta...

Boldog szülinapot Gabikám!:)Legyen ma szép napod!Puszi

Csibe írta...

Jujjj, millió éve Jugoszláviában (de fura már) ettem, és isteni finom volt.
Nagyon guszta!

DebiGabi írta...

Nelli,
Köszönöm szépen a jókívánságot!!!

Csibe,
Jók is az ilyen "régi" finomságok:)

Vicuska írta...

Jó ötlet volt, hogy csevabcsicsát (mifelénk így hívták) készítettél! Apróra vágott nyers hagymát is raktunk, gyúrtunk bele. De finom is!!!

DebiGabi írta...

Vicuska,
A hagyma se rontja el, az biztos!