2012. február 5., vasárnap

Áfonyás-joghurtos keksz

Az legutóbbi bejegyzéseim alapján úgy tűnhet, hogy csak kekszeket sütök mostanában. Viszont ezeknek a kekszeknek akkora sikere van itthon, ezért nagyon szívesen és lelkesen sütöm. Ezeket az áfonyás kekszeket Stahl Judit legutóbbi Téli édességek c. újságjában találtam. Rögtön felkeltette az érdeklődésemet, mind a kinézete, mind pedig az ízvilága miatt.

Hozzávalók:

A tésztához
25 dkg liszt
fél teáskanál sütőpor
egy csipet só
10 dkg porcukor
1 vanília kikapart magjai
12 dkg vaj
2 tojássárgája

A töltelék részhez:
5 dkg aszalt vörösáfonya
10 dkg natúr joghurt
1 teáskanál zselatinpor
4 dkg sűrített tej

Valamint a mázhoz:
25 dkg porcukor
4 evőkanál áfonyaszörp

a tetejére díszítésnek kristálycukor vagy díszítőcukor

Első lépésben a tészta száraz hozzávalóit jól összekevertem, majd hozzádolgoztam a vajat és tojássárgákat is. Nekem egy kicsit nehezen állt össze a tészta, voltak is kétségeim, hogy fogom majd kinyújtani a formázni, de végül nagy nehezen összegyúrtam. Folpackba csomagoltam és hűtőben pihentettem fél órát. A vörösáfonyát apróra vágtam. A natúr joghurtot elkevertem a zselatinnal és kis lángon addig főztem, amíg a zselatin feloldódott benne. Hozzákevertem a 4 dkg sűrített tejet és az áfonyát. Félretettem pihenni, miután jól összekevertem. 
A tésztát kinyújtottam és kivágtam a formákat belőle. Mivel nekem elég kicsi  formán volt elég sok lett belőle, de az eredeti recept szerint kb. 20 dkg keksz lesz belőle. 180 fokos sütőben 10 perc alatt megsült egy-egy adag. Mialatt sütöttem a kekszeket összekevertem a porcukrot a szörppel. Bevallom őszintén nem volt itthon áfonyaszörpöm, így málnaszörppel helyettesítettem, de ez semmit nem rontott rajta:D
Miután az összes keksz kisült és ki is hűlt, szépen megkentem egy felet az áfonyás krémmel, ráhelyeztem egy másik kekszet és a tetejére csurgattam a szörpös masszából. Legvégül megszórtam szimpla kristálycukorral, mivel sajnos nekem nincs díszítőcukrom, amit az eredeti recept ajánl.
Szóval ezek olyan picike kekszek lettek, amiket csak úgy bekapkod az ember, de az íze tényleg fantasztikus.


5 megjegyzés:

trollanyu írta...

Tényleg nagyon szépek:) Nálunk most kicsit lankadt az érdeklődés a kekszek iránt, de ezt tesztelni fogom:)

Barbi írta...

Ez már nem is keksz hanem krémes falatka!! Gyönyörűek lettek! :)

tücsi írta...

Ezek a kekszek is olyan gyönyörűek, akárcsak a többi.:))

Nelli írta...

Tényleg krémes falatka!:)Nem is keksz kategória már!Ha áfonyás és ráadásul joghurtos is csak finom lehet!
A képek is nagyon szépek.

DebiGabi írta...

Trollanyu,
Csak ajánlani tudom!!
Nálunk én nem nagyon eszem a kekszeket, csak a párom és a gyerek:D

Barbi,
Köszönöm:D

Tücsi,
De aranyos vagy. Köszi!!!

Nelli,
Nagyon jó íze van, érdemes kipróbálni!

Csak ne ilyen pici formákat csináljatok, mert a töltése így elég macerás:D