2012. január 24., kedd

Sajtos croissant

Mindig nagyon szívesen meghallgatom, amikor mások sütnek-főznek valami újdonságot. Minden ismerősöm jól tudja már, hogy ilyenkor automatikusan hozni kell nekem a receptet is:)))) Ezt a sajtos croissant receptet egy kedves kolléganőm hozta nekem és pár napja el is készítettem kis családomnak. Nem az a hagyományos fajta croissant, amit órákig kell hajtogatni, de azt tudom mondani, hogy van olyan finom, csak egyszerűbb az elkészítése.

Hozzávalók, amiket használtam:

50 dkg liszt
5 dkg élesztő (friss)
3 kk cukor
250 g tejföl
12,5 dkg olvasztott vaj
0,5 dl olaj
2 kk só
1 tojás a teteje kenéséhez

tölteléknek:
sajt, de lehet sonka, hagyma szinte bármi

Első lépésként a élesztőt egy tálkába morzsoltam és elkevertem a 3 kiskanálnyi cukorral. A vajat megolvasztottam a mikroban, majd a tejfölt is meglangyosítottam itt. Kimértem a lisztet és hozzáadtam az az élesztőt, az olvasztott vajat, tejfölt, sót és az olajat is. Jó alaposan összegyúrtam. Ezután alufóliával szorosan letakartam és pihentettem fél órát. Ekkor jól átgyúrtam és újabb jó fél óra pihentetés következett. A szépen megkelt tésztát két részre osztottam és kerek formára nyújtottam ki egész vékonyan lisztezett felületen. Ezután nyolc részre vágtam. A végében elhelyeztem egy-egy darabka sajtot és kintről befelé feltekertem. A tojást felvertem és megkentem vele a feltekert croissant-okat. Újabb 15 perc pihentetés jött, majd megint átkentem tojással. 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.

6 megjegyzés:

Vicuska írta...

Ha íz- és állagértéke hasonló, de egyszerűbb elbánni vele, akkor én is viszem a receptet :)

Nelli írta...

Szépek lettek!:)Én is viszem!

Csibe írta...

Milyen jól jönne a reggeli teám mellé :) Szépek!

Zsiri írta...

Nagyon guszták lettek!

DebiGabi írta...

Vicuska,
Egyszer már próbálkoztam a hajtogatós módszerrel, de nekem túlságosan hosszadalmasnak tűnt, viszont annyival nem lett jobb. Ez nekem nagyon bejött, jó szívvel tudom ajánlani.

Nelli,
Remélem Nektek is ízleni fog:D

Csibe,
Köszönöm:)

Zsiri,
Neked is köszönöm szépen:D

mellissina2 írta...

Nagyon szépek,viszem a receptet!!Guszta!