2012. január 30., hétfő

Narancsos-túróval töltött zsemle

Túróval töltött zsemlét sokszor készítettem már az elmúlt évek folyamán, de most egy kicsit újítottam, változtattam rajta. Nem sokat csak egy egészen apró változást, de ettől egész más íze lett. A töltelékbe került némi narancslé és narancshéj. Remekül kiegészíti a narancs íze a túrót.

Hozzávalók, amikeet használtam:

6 db zsemle
2 dl tej
2 ek cukor
1 vanília rúd kikapart magja v. egy csomag vaníliás cukor

A töltelékhez:

50 dkg túró
1 narancs héja
fél narancs leve
2-3 ek cukor
4 db tojás
10 dkg mazsola

A tetejére:
6 ek tejföl
6 csipet cukor

A tejbe belekapargattam a vaníliamagocskákat és egy kicsit meglangyosítottam. A túróba belereszeltem a narancshéjat és a fél narancs levét, valamint hozzáadtam a cukrot és a tojások sárgáját. és a mazsolát is, de ezt aki nem szereti kihagyja. Jól elkevertem. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd óvatosan beledolgoztam a túrós masszába. A zsemléknek levágtam a tetejét és kiszedtem a belsejét. Mindegyiket megforgattam a vaníliás tejben, egy kicsit a belsejét is belocsoltam vele, majd mindegyiket bőségesen megtöltöttem a túrós masszával. Egy kevés nekem kimaradt a végén, de azt már csak úgy al'a natúr bekanalaztuk, nehogy kárba vesszen:))) Visszahelyeztem a kupakjait a zsemléknek. Mindegyik tetejére kanalaztam egy-egy kanál tejfölt, megszórtam egy csipet cukorral és 180 fokos sütőben kb. fél óra alatt aranybarnára sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: