2012. január 17., kedd

Citromos-kakaós keksz

Ez a keksz  édes kislányom ötlete volt. Régebben szinte minden hétvégén sütöttem kekszeket, mert a gyermek és kedves férjem is reggel szeretik ezt falatozni. Valahogy az utóbbi időben elmaradozott a kekszsütés, de vasárnap délután  kedvet kaptam hozzá és sütöttem is gyorsan két adagot: citromos és kakaós változatot is. A végére a kétféle tésztából maradt egy-egy kisebb adag, és ezeket "gyúrtam" össze, amikből lettek ezek az édes foltos kekszek. Meglepően jól kiegészítik egymást ízben.

Hozzávalók:

Citromos változat:
13 dkg vaj
13 dkg porcukor
20 dkg liszt
3 ek citromlé
1 citrom héja
2 csomag vaníliás pudingpor
1 kk sütőpor

Kakaós változat:
13 dkg vaj
13 dkg porcukor
20 dkg liszt
1 kk sütőpor
3 ek tej
1 ek kakaópor
2 csomag csokis pudingpor

A vajat habosra kevertem a porcukorral mind a kétféle keksznél külön-külön tálban:))) Jött bele a tej a kakaós változatnál a citromosnál pedig a citromlé és a citrom héja.  A lisztben elkevertem a sütőport és vaníliás/csokis pudingot, a kakaós verziónál a kakaóport is. Ezután összedolgoztam mind a két változatot.  Ezt a tésztát lehet kekszpisztollyal is viszonylag jól nyomkodni, de kinyújtva mindenféle formát lehet belőle alkotni:))) 180 fokos sütőben 18-20 perc alatt sültek meg. 
Maga a foltos változatot úgy készítettem, hogy a kétféle tésztát egy kicsit összegyúrtam, hengerformájúra görgettem és levágtam belőle egy-egy "karikát", amit kicsit szétlapítottam, majd megsütöttem. 


9 megjegyzés:

Nelli írta...

Mennyire ötletes!Jó ízű ropogtatnivaló a reggeli kávéhoz, teához!:)

DebiGabi írta...

Nelli,
Nagyon szeretem ezt a fajta kekszet, mert fém dobozban nagyon sokáig eláll, bár nem sok esélye van rá:)))

Viki írta...

Juuj, nekem ezek a bocikekszek nagyon tetszenek.
Viszem is a receptjét, mert már nálunk is hiányolja apa a kávéja mellé.

Szemi írta...

Nagyon tetszik ez a keksz! Meg is ennék most belőle párat a délutáni kávém mellé.
Mindenesetre a receptet elmentem, azt hiszem, hogy én direkt ilyen foltosokat fogok csinálni az egészből. :))

trollanyu írta...

Nagyon jól néznek ki:) Nálunk is mindenki nagy kekszimádó, mentem a receptet:)

Tündi írta...

De jól néznek ki ezek a foltos kekszek. A majdnem 3 évesem biztosan nagyon örülne neki :D

Petra írta...

Jópofán néznek ki. :)

DebiGabi írta...

Viki,
Kimondottan ajánlott kávézáshoz:))

Szemi,
Mesélj majd, hogy ízlett!

Trollanyu,
Az én kis családomnál is nincs az a keksz mennyiség, ami nem fogyna el:D

Tündi,
A majdnem 3 éves biztos imádná:)

Petra,
Köszike:D

Vicuska írta...

Jó ez a tarkabarka! :)